Jak pomóc dzieciom przejść najtrudniejsze chwile i budować ich stabilność emocjonalną oraz więź z otoczeniem
Praca z dziećmi doświadczającymi dysregulacji pokazuje, że najmniejsze ciała nierzadko skrywają największe emocje. Zamiast skupiać się na wygaszaniu niepokojących zachowań, takich jak bunt, samookaleczenia czy wycofywanie się, należy zrozumieć, jaka potrzeba emocjonalna leży u ich podstaw.
Książka przedstawia 131 praktycznych, angażujących zabaw terapeutycznych, których wzmacniająca i uzdrawiająca moc płynie z przyjęcia całkowicie odmiennego paradygmatu problematycznych zachowań. Proponowane interwencje bazują na modelu TraumaPlay®, podejściu terapeutycznym, w którym na pierwszym miejscu stawia się przywiązanie, koregulację i naukowe spojrzenie na reakcję stresową. Wykorzystanie ich w procesie terapii pomaga dzieciom:
Opisane w książce narzędzia pomogą terapeutom, nauczycielom, lekarzom, opiekunom czy zaufanym osobom dorosłym zapewnić dziecku regulujące, wzmacniające i stabilne środowisko, którego mały człowiek tak bardzo potrzebuje w obliczu stresu, przytłaczających uczuć i trudnych sytuacji.
Wspomniane interwencje powstały w szkołach, klinikach, ośrodkach leczenia stacjonarnego, domach oraz prywatnych gabinetach jako narzędzia niesienia pomocy dzieciom z takimi diagnozami jak:
Do wielu ćwiczeń dołączono karty pracy, które można wykorzystywać w praktyce klinicznej.
"Ta książka stanowi kompleksowy zbiór kreatywnych aktywności z zakresu Play Therapy, przeznaczonych do terapii traumy u dzieci. Jest odpowiednia dla pacjentów w różnym wieku i na różnym etapie rozwoju językowego. Autorka, wykorzystując swoją głęboką wiedzę i bogate doświadczenie, opracowała elastyczny i całościowy program terapeutyczny. Jest on dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb dzieci, dzięki czemu wspiera ich rozwój i wzmacnia odporność emocjonalną. Będziecie zaskoczeni tym, jak dzieci poprzez zabawę radzą sobie z traumą."
Nina Ambroziak, psycholożka, terapeutka, superwizorka i trenerka Play Therapy
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.