Jan Kulczyk, Zygmunt Solorz-Żak, Michał Sołowow, Leszek Czarnecki, Ryszard Krauze, Adam Góral, Aleksander Gudzowaty, Janusz Szlanta, Roman Kluska, Gromosław Czempiński.
Kim byli i są: geniuszami biznesu czy członkami mrocznego układu?
Jak zarobili przysłowiowy „pierwszy milion”, a na czym następne?
Jak pieniądze zmieniły ich obyczaje?
W jaki sposób biznes miesza się z polityką?
Czy niezbędne są kontakty z politykami, czy przeciwnie, należy ich unikać?
Dlaczego od wizji ważniejsza jest skuteczność?
Jak lepiej zarządzać: niepodzielnie, wydając polecenia, czy bardziej polegać na współpracownikach?
Czy zawsze można się podnieść z biznesowego upadku?
Czy u nas da się w ogóle zrealizować amerykańskie marzenie „od pucybuta do milionera”?
Pełne faktów i anegdot opowieści o dziesięciu rekinach polskiego biznesu. Obrazują, jak zmieniała się nasza gospodarka, układając się w pasjonujący, barwny portret Polski ostatniego trzydziestolecia: od końca Peerelu, przez transformację, po współczesność; w kalejdoskop realiów, znaczony sukcesami, porażkami i niezliczonymi aferami – FOZZ-u, komputeryzacji ZUS-u, prywatyzacji stoczni, Rywina, Orlenu...