Projekt Wordcolour rozpoczął się w 2017 roku, a pierwsze dzieło pod tym szyldem ukazało się w 2019 roku w postaci miksu "Blowing Up The Workshop", który został uznany za jeden z miksów roku magazynu Pitchfork. Nazwany przez The Guardian "One To Watch in 2021", Wordcolour po raz pierwszy pojawił się w słynnej londyńskiej wytwórni w listopadzie 2020 roku z EP-ką "Juno Way", która otrzymała wsparcie od Crack Magazine, The Guardian, DJ Mag, KEXP, Worldwide FM, FACT Magazine i wielu innych.
Wordcolour ma doświadczenie w muzyce jazzowej, popowej i współczesnej klasyce. Wcześniej produkował muzykę dla telewizji i teatru, a także wydał "Tell Me Something" w hiszpańskiej wytwórni Lapsus Records. Jest jednym z najbardziej ekscytujących producentów nowej generacji muzyki klubowej. Z tymi pomysłami i szkicami w głowie, album "The trees were buzzing, and the grass. " wydaje się być kulminacją Wordcoloura, łącząc dwa światy, w których obecnie orbituje, pomiędzy wczesnymi eksperymentalnymi koncepcjami i ostatnimi, bardziej klubowymi produkcjami.
"The trees were buzzing, and the grass. " można opisywać jako album kolaboracyjny, w którym udział wzięli perkusista Michael Anklin, artystka głosowa Natasha Lohan i artystka performatywna Es Morgan, a także grono przyjaciół, którzy także udzielili się wokalnie. Od momentu naciśnięcia przycisku "play" Wordcolour zanurza cię w swoim świecie, otulony dźwiękiem szeleszczących liści, kroków, syntezatorów przypominających gongi i upiornych, czasem wręcz dręczących wokali. W miarę słuchania, można odnaleźć w tym charakterystyczny migotliwy, magiczny styl Wordcoloura, który ociera się o ambient i IDM. "W pewnym sensie album jest dość filmowy. Nie w tym sensie, że jest wielki czy epicki, ale pod względem sposobu, w jaki jest skonstruowany.
Lista utworów:
1. (loom)
2. Blossom
3. Cloud Room
4. Duet
5. I am sixty years old and trying salvia for the first time
6. Babble
7. Crescent
8. people can you hear me?
9. Nonet
10. (drift)