"JOY!Guru" to wspólny projekt legendy gitary slide z Indyjskiego Bengalu Debashisha Bhattacharya, grającego na stworzonym przez siebie 22-strunowym instrumencie Chaturangui, z czołówką polskich muzyków z kręgu jazzowej alternatywy: Hubertem Zemlerem grającym na perkusji i kontrabasistą Wojtkiem Traczykiem. Nawiązująca do klimatu lat 70'tych płyta, została nagrana analogowo podczas jednej całonocnej sesji nagraniowej w polskim Abbey Road - studiu S4 Polskiego Radia.
Warto dodać, że wszystkie kompozycje powstały w konwencji live act, bez ustaleń poprzedzających nagrania. W efekcie otrzymujemy improwizowaną opowieść o spotkaniu dwóch tradycji muzycznych Wschodu i Zachodu, opowiedzianą językiem transowego bluesa , modal jazzu, hindustańskiej ragi, oraz muzyki hawajskiej.
Pandit Debashish Bhattacharya, pionier indyjskiej gitary sidle, dwukrotnie nominowany do nagrody Grammy. Uczeń Ali Akbar Khana, Pandit Ajoy Chakrabarty oraz Brij Bhushan Kabra - z którym żył i trenował przez 10 lat. Zafascynowany hawajską gitarą lap steel, stworzył własną wersję tego instrumentu, brzmieniowo nawiązującą do tradycyjnych instrumentów Indii - sarodu i sitaru. W swojej ponad pięćdziesięcioletniej karierze współpracował z wieloma wielkimi artystami - m. in. Johnem McLaughlinem, Ustad Zakirem Hussainem, Ustad Srinivasem, Bobem Brozmanem.
Wojtek Traczyk - polski kontrabasista, kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jazzman poszukujący indywidualnego języka muzycznego. Współpracuje z wieloma artystami z kręgu muzyki niezależnej - Gabą Kulką, Marcinem Maseckim, Wacławem Zimplem. Jego solowe projekty na kontrabas preparowany zmierzają w stronę improwizacji i muzyki współczesnej.
Hubert Zemler - perkusista, kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Występował w orkiestrach symfonicznych (Opera Narodowa, Sinfonia Varsovia), a także współpracował z uznanymi jazzmanami (m. in. Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Staroniewiczem) oraz współtworzył wiele ważnych inicjatyw na polskiej scenie muzyki niezależnej. Jest również interpretatorem muzyki współczesnej oraz autorem entuzjastycznie przyjętych przez krytykę koncertów na perkusję solo.