Płyta ta jest kolejną odsłoną cyklu „muzyka do języków”. Inspiracja brzmieniem języka i wyobrażanie sobie dźwiękowej kultury, którą dany język tworzy prowadzi bezpośrednio do komponowania muzyki. Moc gestów, fizyczność wypowiadanych słów, skojarzenia i czyste brzmienie języka to potencjał energetyczny tkwiący w poezji języka.
Czy to są piosenki? Czy to jest poezja śpiewana? Śpiew nie jest tu najważniejszy ani żaden z instrumentów nie ma tu roli wiodącej. Wszystko podporządkowane jest obrazom dźwiękowym tworzonym przez język japoński, dodatkowo podkreślany przez obecność dwóch gości pochodzenia japońskiego. Są to Maya R oraz Kazuhisa Uchihashi, którym bardzo dziękuję za chęć współtworzenia tej płyty.
Muzyka zawarta na płycie pisana była do poezji Fryderyka Nietzsche, Yoshihiro Harady oraz Kawahigashi Hekigoto. Bazę projektu stanowi trio Malerai w składzie Dagna Sadkowska – skrzypce, Michał Górczyński – klarnet, Mikołaj Pałosz – wiolonczela.
Michał Górczyński
Michał Górczyński – klarnet, saksofon tenorowy, mały instrument klawiszowy, plastikowy flet prosty,
dziecięca gitara, głos
Maya R – śpiew
Dagna Sadkowska – skrzypce
Kazuhisa Uchihashi – gitara, daksofon
Mikołaj Pałosz – wiolonczela
Lista utworów:
1. Hototogisu
2. Sake
3. Atarashiku
4. Mottomo
5. Obieru Kotonaku
6. Daikon
7. Hikari No Tomo Ni
8. Morosa
9. Hoshi - Michishirube
10. Haru
11. Hito
12. Shiawase
13. Utsuroi