Rossini był dla mnie olśnieniem - mówi kanadyjska Marie-Nicole Lemieux. Jej kontrakt z Erato rozpoczął się nagraniem arii i duetów podczas koncertu w Montpellier. Marie-Nicole Lemieux przeciwstawia się często twierdzeniu, że kontralt to „wymierający” rodzaj głosu. Wykonując arie z utworów Rossiniego, kanadyjska śpiewaczka udowadnia, że głęboki i silny żeński głos może być równie zwinny i poruszający jak lekki, jasny sopran.
Po raz pierwszy zwróciła na siebie uwagę świata w 2000 roku, kiedy wygrała the Queen Elisabeth International Music Competition w Operze w Brukseli. Lemieux została wówczas pochwalona przez Gramophone za swój aksamitny głos i bogactwo frazy muzycznej, co ugruntowało jej pozycję w świecie opery.
Na płycie wystąpiła z włoską sopranistką Patrizią Ciofi oraz z orkiestrą i chórem Opera National Montpellier Languedoc-Roussillon pod batutą dyrygenta Enrique Mazzola. Wspólnie wykonali fascynujący program zawierający fragmenty dzieł Rossiniego takich, jak: „Tancredi”, „L'italiana in Algeri”, („Włoszka w Algierze”), „Semiramide”, „Il barbiere di Siviglia” („Cyrulik Sewilski”), „Matilda di Shabran”, „La gazza ladra” („Sroka zlodziejka”) i „La pietra del paragone”.
Lista utworów:
1. L'italiana in Algeri Cruda sorte!
2. Tancredi Oh patria!. . . Di tanti palpiti
3. Tancredi Fiero incontro!. . . Lasciami: non t'ascolto
4. La pietra del paragone Quel dirmi, oh Dio!
5. Semiramide In sì barbara sciagura
6. L'italiana in Algeri Amici, in ogni evento. . . Pensa alla patria
7. Matilde di Shabran Sazia tu fossi alfine. . . Ah! Perché, perché la morte
8. La gazza ladra Deh, pensa che domani. . . E ben, per mia memoria
9. Il barbiere di Siviglia Una voce poco fa
10. Duetto buffo di due gatti