Psychologia w służbie zarządzania
Książka powstała z myślą o szefach, menedżerach, kierownikach zespołów ― osobach zarządzających aktywnością innych w firmach i organizacjach. Znajdziesz w niej niezbędną teorię, ale przede wszystkim praktykę: sprawdzone narzędzia służące usprawnieniu pracy z ludźmi i poprawie efektywności działań zespołów, czerpiące wprost z psychologii.
Autor książki skupia się w niej głównie na zagadnienia związane ze sprawniejszą komunikacją w zespole, z motywacją i rozwojem potencjału pracowników. Zwraca także uwagę na takie kwestie jak doprowadzanie do zmian w postawach i nastawieniu do pracy poprzez metody stosowane w psychologii nurtów humanistycznego i poznawczo-behawioralnego. Odwołuje się przy tym do konkretnych przykładów z życia codziennego, opisując realne wyzwania, przed którymi stoją dziś menedżerowie.
Tomasz Sędzimir - HR manager, HR business partner, dyplomowany/certyfikowany coach (IC) i praktyk dialogu motywującego (IDM). Dyplomowany terapeuta środowiskowy. Autor szkoleń rozwijających zasoby osobiste i kompetencje zawodowe. Zwolennik tworzenia narzędzi dopasowanych do konkretnej firmy, środowiska biznesowego i poszczególnych osób. Specjalizuje się we wzmacnianiu zaangażowania ludzi, w odkrywaniu ich potencjału osobistego, zmianach wzorców myślenia i kształtowaniu korzystnych nawyków. Napisał kilka dobrze przyjętych książek i wiele artykułów z obszaru psychologii, zarządzania i sprzedaży. Na ludzi patrzy holistycznie, a w swojej pracy łączy coaching z elementami terapii. Prowadzi sesje indywidualne i grupowe, pomagając innym osiągnąć ich cele.