Album idealny. Symbol równowagi pomiędzy elektronicznymi fascynacjami Józefa Skrzeka a organiczną podstawa w postaci gitary Apostolisa Antymosa i perkusji Jerzego Piotrowskiego. Wciąż aktualny portret artystów z czasów młodości.
To świadectwo czasu, gdy grupa pracowała na najwyższych z możliwych obrotów – zaraz po nagraniu płyt "Ze słowem biegnę do ciebie" i "Geira" (z Haliną Frąckowiak) muzycy pojawili się w praskim studiu Supraphonu. Nagrali płytę i od razu ruszyli w dalszą trasę koncertową, by szukać, burzyć i budować dla kolejnych (coraz większych) rzesz fanów. Efektem tej sesji z kwietnia 1977 roku były dwie rozbudowane suity, w których szklane, obojętne oczy rozbijają się (z brzękiem) w drobny mak, zderzając z rozpędzonymi szaleństwami tria. Brawurowe solówki gitary i syntezatora, zaskakujące kontrasty dynamiczne oraz inspiracje rozciągnięte od fusion po orient składają się na jeden z najciekawszych albumów w całej dyskografii SBB.
"SBB", zwane od lat przez fanów "Wołaniem o brzęk szkła", ukazuje się w odświeżonej, zremasterowanej formie, uzupełnione o dwa nagrania dodatkowe z singla zarejestrowanego podczas tej samej sesji. W książeczce zdjęcia z sesji nagraniowej, szkic na temat powstawania płyty oraz teksty utworów.
Skład:
Józef Skrzek – voc, synth, keyb, hca
Apostolis Antymos – g, buzuki
Jerzy Piotrowski – dr, perc
Lista utworów:
1. Wołanie o brzęk szkła
2. Odejście
Bonus tracks:
3. Bitwy na obrazach
4. Ucisk w dołku