Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Safi Bahcall - Odlotowe pomysły

Flaga Polska 30 września 2020, środa
Autor: Safi Bahcall
Wydawnictwo: MT Biznes
Biznes i Marketing

Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez "Wall Street Journal" i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink?
Sekret tkwi w tym, że "Odlotowe pomysły" pokazują zaskakujący sposób myślenia o
tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.

Safi Bahcall dokonuje niezwykłego mariażu psychologii z fizyką i pokazuje, dlaczego
wspaniałe zespoły utrącają świetne pomysły, w jaki sposób liderzy mogą wyłapywać z
pozoru szalone koncepcje i tworzyć na ich bazie technologie będące źródłem
nowatorskich produktów lub usług, kiedy mądrość tłumów staje się ich tyranią i
dlaczego odpowiedzi na te pytania można znaleźć w szklance wody. Autor proponuje
zupełnie nowy sposób myślenia i udowadnia, że innowacje pojawiają się wtedy, kiedy
ludzie stawiają na odlotowe pomysły (loonshots), czyli powszechnie lekceważone
koncepcje, których autorzy są traktowani jak dziwacy. To one w rezultacie mogą
prowadzić do wybitnych osiągnięć na polu nauki i biznesu (moonshots).

Z jego książki dowiemy się, jak kurczaki uratowały miliony istnień ludzkich, skąd
czerpali pomysły Isaac Newton i Steve Jobs, co mają ze sobą wspólnego James Bond i
lek o nazwie lipitor, i co tak naprawdę unicestwiło linie lotnicze Pan Am, firmę
Polaroid i chińską dynastię Qing. Znajdziemy w niej także polski wątek o Mikołaju
Koperniku i jego "wariackiej" tezie o krążeniu Ziemi wokół Słońca.

Jeżeli interesują cię nowe koncepcje, zwłaszcza te nieszablonowe, lubisz kwestionować
normy oraz chcesz otworzyć siebie lub swój zespół na to, co z pozoru wydaje się
niemożliwe, ta książka jest dla ciebie.

Bestseller dziennika "Wall Street Journal" oraz najlepsza książka biznesowa roku
według Amazona, "Financial Timesa", "Forbesa", "Newsweeka", "Strategy + Business",
"Washington Post"

Polecana przez Billa Gatesa, Daniela Kahnemana, Malcolma Gladwella, Daniela Pinka,
Susan Cain, Sida Mukherjeego, Adama Granta czy Tima Ferrissa

Była najczęściej polecaną książką roku (według dorocznej ankiety przeprowadzanej
przez Agencję Bloomberga wśród dyrektorów generalnych i przedsiębiorców)

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.