W całkiem niedalekiej przeszłości, jeszcze nieco ponad sto lat temu, celem prokreacji było zyskanie sukcesora lub kolejnej pary rąk do pracy na roli czy w fabryce. Dziś uważamy rodzicielstwo za życiową misję. Decydując się na dziecko, zobowiązujemy się do ogromnej odpowiedzialności i akceptujemy to, że w naszym życiu wszystko się zmieni. Rodzicielstwo to ciągła praca i działanie nierzadko wbrew paraliżującym wątpliwościom. Jest odwieczne, a każdy dzień, choć wydaje się zwykły, stanowi kontynuację wieloletniej historii naszych rodzin.
Ta książka pomoże Ci spojrzeć na rodzicielstwo z innej perspektywy. Została napisana z myślą o wszystkich rodzinach, niezależnie od tego, na jakim etapie tej drogi się znajdują. Składa się z 366 medytacji na każdy dzień, zawartych w kilku krótkich akapitach. Wpisy na poszczególne dni zostaną inaczej przyjęte przez rodzica małych bliźniaków, a inaczej przez osobę, której dziecko właśnie wyfrunęło z gniazda; zresztą ta sama osoba odbierze je jeszcze inaczej kilka lat później. Znajdziesz tu przemyślenia wielkich i sławnych ludzi, takich jak Theodore Roosevelt, Bruce Springsteen, królowa Elżbieta II, Marek Aureliusz czy Toni Morrison.
Być może już wiesz, że wychowanie dzieci to najtrudniejsze zadanie, z jakim przychodzi się człowiekowi w życiu mierzyć. Ale również najbardziej satysfakcjonujące i absolutnie najważniejsze.
I właśnie o tym jest ta książka.
Jedyne, co można zrobić dla dzieci, to wychować je!
"Gdy miałem 19 lat, wyczuwając zaskakujące i przełomowe możliwości, zrezygnowałem ze studiów. Mentorzy rywalizowali o moją uwagę i traktowali mnie jak swojego protegowanego. Postrzegany jako wschodząca gwiazda, byłem tym dzieciakiem. Sukces przyszedł szybko.
Gdy stałem się najmłodszym dyrektorem w agencji promocji talentów w Beverly Hills, uczestniczyłem w podpisywaniu kontraktów z wieloma popularnymi zespołami rockowymi i pracowałem z nimi. Doradzałem w temacie książek, które później sprzedawały się w milionach egzemplarzy i tworzyły nowe gatunki literackie. W wieku 21 lat odpowiadałem za strategię firmy American Apparel, wówczas jednej z najpopularniejszych marek modowych na świecie. Wkrótce zostałem dyrektorem ds. marketingu.
W wieku 25 lat opublikowałem pierwszą książkę. Stała się ona natychmiastowym, choć kontrowersyjnym bestsellerem."
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.