Każdy pasjonat gier komputerowych zadawał sobie czasem pytania typu: "Niesamowite, jak oni to zrobili?" albo "Jak można uzyskać taki efekt?". A co się dzieje, jeśli to pytanie przychodzi do głowy programiście? Jego następną myślą zwykle jest: "Muszę spróbować sam to zrobić!". Na co czekasz? Dziś już nic nie stoi na przeszkodzie! Odkąd Microsoft udostępnił framework XNA, każdy może wymyślić i stworzyć swoją własną profesjonalną grę komputerową, uruchomić ją na prawdziwej konsoli, a nawet wprowadzić na rynek dzięki usłudze Xbox Live lub Windows Phone Marketplace.
Jeśli zawsze marzyłeś o profesjonalnym programowaniu gier, ale nie do końca wiedziałeś, jak się za to zabrać, oto książka, która wszystko zmieni! Ten podręcznik będzie dla Ciebie doskonałym przewodnikiem, prowadzącym od opanowania podstaw frameworku XNA, przez zasady programowania w użytecznym języku C#, aż po tworzenie własnych gier. Przejdziesz niezwykłą drogę: na jej początku czeka Cię instalacja i przygotowanie środowiska programistycznego, potem projektowanie realistycznej grafiki gry i jej ciekawe udźwiękowienie, a uwieńczeniem Twoich działań będzie stworzenie profesjonalnych projektów dla konsoli Xbox 360®, telefonów z systemem Windows® Phone 7 czy komputerów PC. Co ważne, nie musisz być zaawansowanym i doświadczonym programistą. Wszystko, czego będziesz potrzebował do realizacji tej misji, znajdziesz w tej książce!
Nauczysz się m.in.:
pisać kod tworzący zachowania w grze i sterujący nimi
projektować wygląd gry - grafikę, czcionki, kolory, oświetlenie i efekty trójwymiarowe
budować obiekty gry, tzw. sprajty
nagrywać i odtwarzać dźwięki
przetwarzać dane wejściowe uzyskiwane z padów i klawiatur
korzystać z ekranu dotykowego i akcelerometru w systemie Windows Phone
dodawać stopery, systemy punktacji, elementy zagrażające graczowi i postęp w rozgrywce
tworzyć gry wieloosobowe i sieciowe
Opanuj sztukę programowania gier i zmieniaj własne pomysły w ekscytującą rzeczywistość!
Rob Miles uczy programowania od ponad dwudziestu pięciu lat. Jest ekspertem w dziedzinie programowania w języku Visual C#, przy użyciu frameworku XNA oraz Microsoft MVP for Windows Phone Development. Oprócz pisania własnych gier i aplikacji oraz pracy dydaktycznej na uniwersytecie Rob brał udział w wielu różnych komercyjnych projektach informatycznych.