Ten trzy płytowy box, nagrany w Filharmonii w Amsterdamie pomiędzy marcem 2013, a lipcem 2016 roku, jest wspaniałą dokumentacją dzieł węgierskiego kompozytora György Kurtága - zawiera komplet utworów orkiestrowych oraz orkiestrowo-chóralnych.
Dokładne i precyzyjne wykonania Asko/Schoenberg Ensemble są wynikiem ich starannych przygotowań. Dyrygent Reinbert de Leeuw mówi o “uczeniu się dorobku Kurtága krok po kroku i ogrywaniu jego muzyki na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat". De Leeuw konsultował te wykonania, zarówno przed, jak i po każdej sesji nagraniowej, z Györgym i Mártą Kurtág.
Jak mówi znany ze swojej surowości kompozytor: “Czasem byłem pod wielkim wrażeniem juz po pierwszym przesłuchaniu, ale zdarzało mi się też krytykować. To, że Reinbert zawsze słuchał naszych uwag, decydując się na ponowną rejestrację nawet całych utworów sprawia, że wydanie to jest autentyczne". Dzieła są tu uporządkowane chronologicznie, według daty powstania.
Zaczyna się od Czterech Kaprysów (1959-1970, rev. 1993), po których następują Cztery Pieśni do Słów Jánosa Pilinszky'ego (1975), Epitafium dla Stefana (1978-79, rev. 1989), Myśli ś. p. Panny R. Troussovej (1976-80), ... quasi una fantasia... (1987-88), Podwójny Koncert Op. 27 No. 2 (1989-90), Samuel Beckett: Co to za słowo (1991), Pieśni Desperacji i Żalu (1980-1994), Pieśni do Słów Anny Akhmatovej (1997-2008), Colindă-Baladă (2010), oraz Krótkie Myśli (2011).
Obszerny, dołączony do boxu booklet, zawiera teksty wszystkich pieśni z tłumaczeniami, wywiad z Reinbertem de Leeuwem, liner notes autorstwa Wolfganga Sandnera i Paula Griffitha, a także oświadczenie György Kurtága.