Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Ratując pana Banksa

Saving Mr. Banks
Flaga Polska 24 stycznia 2014, piątek
Flaga Stany Zjednoczone 20 grudnia 2013, piątek
Reżyseria: John Lee Hancock
Scenariusz: Kelly Marcel
Kino

„Saving Mr. Banks” to nieznana, oparta na prawdziwych wydarzeniach, niezwykła opowieść o powstawaniu jednego z najbardziej wzruszających filmów w historii kinematografii „Mary Poppins” i burzliwych relacjach legendarnego Walta Disneya (Tom Hanks) z autorką P.L. Travers (Emma Thompson), które nieomal doprowadziły do klęski tej produkcji.

Na usilne prośby swoich córek Walt Disney obiecuje zrealizować film na podstawie ich ulubionej książki „Mary Poppins” autorstwa P. L. Travers. Nie wie jednak, że spełnienie przyrzeczenia zajmie mu 20 lat. Aby uzyskać prawa do ekranizacji Walt musi stawić czoła zgryźliwej, bezkompromisowej pisarce, która nie zamierza patrzeć, jak jej ukochana niania-czarodziejka jest masakrowana w trybach hollywoodzkiej machiny. Jednak w miarę spadku sprzedaży książki i pogarszania się sytuacji finansowej, Travers niechętnie godzi się pojechać do Los Angeles, aby wysłuchać planów adaptacji. Na te dwa krótkie tygodnie w 1961 Walt Disney wytacza najcięższą artylerię. Uzbrojony w oszałamiające storyboardy i radosne piosenki braci Sherman Walt przypuszcza frontalny atak na P.L. Travers, jednak rozeźlona autorka nie ugina się pod presją. Wkrótce potem filmowiec bezradnie obserwuje, jak prawa do książki zaczynają wymykać mu się z ręki…

"Saving Mr. Banks” wyreżyserował John Lee Hancock („Wielki Mike. The Blind Side”, „The Rookie”) na podstawie scenariusza autorstwa Kelly Marcel (twórczyni serialu TV FOX p.t. „Terra Nova”) opartego na opowiadaniu Sue Smith („Brides of Christ”, „Bastard Boys”) i Kelly Marcel.

W skład zespołu filmowego Hancocka wchodzi trio artystów, z którymi stworzył nominowany do Oscara obraz „Wielki Mike. The Blind Side” z 2009 r.: dwukrotnie nominowany do nagrody Akademii Filmowej kierownik artystyczny Michael Corenblith („Grinch. Świąt nie będzie”, „Apollo 13”), wyróżniony nagrodą Emmy projektant kostiumów Daniel Orlandi („Game Change”, „Frost/Nixon”) i montażysta Mark Livolsi, A.C.E. („Polowanie na druhny”, „Diabeł ubiera się u Prady”). Hancock podjął też ponownie współpracę z nominowanym do Oscara operatorem Johnem Schwartzmanem („Niepokonany Seabiscuit”, „Pearl Harbor”), z którym po raz pierwszy połączył siły w 2002 r. podczas produkcji inspirującego dramatu sportowego p.t. „The Rookie”.

Tagi: Dramat