"W Mozarcie wolę dyrygować, siedząc przy fortepianie" – wyjaśnia artysta – "Jego koncerty są jak dzieła kameralne... fortepian dialoguje z orkiestrą, to nieustanna interakcja. Dwa prezentowane na płycie koncerty są od siebie całkiem różne. Koncert nr 25 jest potężny, złożony i wyrafinowany, a Koncert nr 27 (... ) zawiera w sobie nieopisany smutek. Zadziwia mnie, jak głęboka jest to muzyka. "
Piotr Anderszewski naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 6 lat. Później studiował w konserwatoriach w Lyonie i Strasburgu, w Akademii Muzycznej w Warszawie, na University of Southern California w Los Angeles. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich we Włoszech u Fou Ts'onga, Murray Perahii i Leona Fleishera.
Wykonanie "33 Wariacji C-dur na temat walca Diabellego" Ludwiga van Beethovena na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Leeds w 1990 otworzyło mu drogę do debiutu w Wigmore Hall w Londynie, a następnie do międzynarodowej kariery.
Występował z wieloma światowej klasy orkiestrami (m. in. z orkiestrą Berliner Philharmoniker).
W 1994 artysta otrzymał "Paszport Polityki", w 2000 - Nagrodę im. Szymanowskiego, w 2001 - nagrodę Royal Philharmonic Society w kategorii instrumentalista roku 2000, w 2002 - Gilmore Artist Award.
Prezentowane albumy Mozartowskie koncerty nr 25 i 27 Piotr Anderszewski nagrał wraz z Chamber Orchestra of Europe.
Lista utworów:
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) - Concerto No. 25 in C Major (K503)
1. Allegro maestoso
2. Andante
3. Allegretto
Concerto No. 27 in B-flat Major (K595)
4. Allegro
5. Larghetto
6. Allegro