Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Patrycja Hąbek - Sprawozdawczość przedsiębiorstw w zakresie ich społecznej odpowiedzialności. Ocena jakości raportów CSR

Flaga Polska 19 lutego 2016, piątek
Autor: Patrycja Hąbek
Wydawnictwo: CeDeWu Centrum Doradztwa i Wydawnictw
Biznes i Marketing

Sprawozdawczość społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw staje się obecnie standardem globalnym, coraz częściej praktykowanym przez menedżerów na całym świecie. Podczas gdy z roku na rok obserwuje się wzrost popularności tego rodzaju praktyk to jakość sporządzanych sprawozdań w tym obszarze jest wątpliwa. Przedsiębiorstwa opracowując raporty CSR korzystają z różnego rodzaju standardów, wytycznych w tym zakresie bądź przygotowują je według własnego pomysłu, na różnym poziomie szczegółowości i nie zawsze cyklicznie. W związku z tym raporty te nie zawsze dostarczają kompletnych i oczekiwanych przez otoczenie danych, co intensyfikuje problem z ich oceną i porównywaniem wyników w omawianym zakresie.
Różnice występują również pomiędzy modelami raportowania przyjętymi w poszczególnych krajach Unii Europejskiej co spowodowane jest między innymi odmienną w tych krajach implementacją prawodawstwa unijnego w zakresie ujawniania danych pozafinansowych.
W niniejszej monografii przedstawiono wyniki badań dotyczące problematyki sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, uwzględniając rolę rządu w rozwoju tego zagadnienia. Wiedza w tym zakresie może być ważna i poznawczo atrakcyjna zarówno dla środowisk naukowych, jak i praktyków zarządzania.
Przedstawione w pracy autorskie narzędzie do oceny jakości raportów CSR może zostać bezpośrednio wykorzystane w praktyce biznesowej do:
diagnozowania procesu raportowania społecznej odpowiedzialności,
identyfikacji słabych i mocnych stron opracowanego raportu CSR,
wyznaczenia kierunku usprawnień w procesie raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Z uwagi na zakres podejmowanych zagadnień publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, jak i praktyków zarządzania, w szczególności dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstw wdrażających lub planujących wdrożenie raportowania CSR, jak również dla wszystkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.