Powieść Mieko Kawakami, uznanej przez Harukiego Murakamiego za najważniejszą współczesną pisarkę japońską.
Co to znaczy być kobietą we współczesnej Japonii
Fuyuko jest niezależną korektorką. Ma trzydzieści cztery lata i całkowicie poświęca się pracy, wyszukując najdrobniejsze błędy w tekście. Nad jej zleceniami czuwa przebojowa Hijiri i w zasadzie to jedyna osoba, z którą Fuyuko utrzymuje kontakt. W lustrzanym odbiciu staje twarzą w twarz ze zmęczoną i pozbawioną ducha kobietą, której nie udało się przejąć kontroli nad własnym życiem. Chciałaby coś zmienić, ale nie wie jak. Alkohol pozwala jej uwolnić się od samej siebie. Punktem zwrotnym okazuje się przypadkowe spotkanie mężczyzny, który opowiada jej o pięknie światła, muzyki klasycznej i widzi w niej coś, czego nikt inny wcześniej nie zauważył.
Powieść Kawakami jest bezkompromisowo szczera w ocenie krzywd, jakie kobiety wyrządzają sobie nawzajem. Nie traci przy tym z oczu nadrzędnych struktur, które w ogóle je do tego prowadzą.
„The New York Times”
Kawakami w swoich powieściach skupia się na strukturach społecznych, klasowych i płciowych. Podobnie jak w przypadku Piersi i jajeczek, w których bada autonomię reprodukcyjną, Wszyscy zakochani nocą kwestionują ograniczenia społeczne.
„Financial Times”
Kawakami pisze z poetycką wrażliwością. Niezapomniane i mistrzowskie dzieło.
„Kirkus Reviews”
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.