Swoim albumem Contra-Tenor Michael Spyres zmienia postrzeganie tenora w epoce baroku, często uważanej za epokę kastratów. Z towarzyszeniem Il Pomo d'Oro i dyrygenta Francesco Cortiego eksploruje okres od końca XVII wieku do lat 70. XVIII wieku, śledząc losy opery zarówno francuskiej jak i włoskiej. Na płycie znalazło się 15 arii od Lully'ego do wczesnego Mozarta poprzez Haendla, Vivaldiego, Rameau, Glucka i kompozytorów takich jak Hasse, Galuppi i Latilla (światowe premiery nagrań) oraz Mazzoni i Sarro (pierwsze nagrania studyjne).
Wyjątkowe kompetencje Spyresa do wykonywania tego wirtuozowskiego repertuaru zostały nastęująco podsumowane przez magazyn Gramophone: "wspaniały artysta, którego głos jest doskonale wyrównany w zakresie ponad dwóch i pół oktawy", wyróżniający się "wyjątkowym kunsztem, znakomitą techniką i rozumieniem stylu".
Lista utworów:
1. Jean-Baptiste Lully
Persée LWV 60 : « Cessons de redoutez »
2. Jean-Baptiste Lully
Persée LWV 60 : Passacaille
3. Georg Frideric Handel
Tamerlano HWV18 : “E il soffrirete, d'onestade, oh Numi?... Empio, per farti guerra"
4. Antonio Vivaldi
Artabano, re de' parti RV706-b : “Cada pur sul capo audace"
5. Leonardo Vinci
Catone in Utica: “Si sgomenti alle sue pene"
6. Nicola Porpora
Germanico in Germania: “Nocchier, che mai non vide l'orror della tempesta"
7. Domenico Sarro
Achille in Sciro: “Fra l'ombre un lampo solo" ^
8. Baldassare Galuppi
Alessandro nell'indice: “Vil trofeo dun alma imbelle" *
9. Gaetano Latilla
Siroe, Re di Persia: “Se il mio paterno amore" *
10. Johann Adolf Hasse
Arminio: “Solcar pensa un mar sicuro" *
11. Jean-Philippe Rameau
Naïs RCT49 : « Cessez de ravager la terre »
12. Antonio Maria Mazzoni
Antigono: “ Tu m'involasti un regno" ^
13. Christoph Willibald Gluck
Orfeo ed Euridice Wq 30: « J'ai perdu mon Euridyce »
14. Wolfgang Amadeus Mozart
Mitridate, re di Ponto K. 87 : “Se di lauri “
15. Niccolo Piccini
Roland : « En butte aux fureurs de l'orage »