BariTenor to tour de force Michaela Spyresa. Rozpiętość ta jest szeroka, obejmując repertuar zwykle przypisywany zarówno tenorom, jak i barytonom. Osiemnaście arii piętnastu kompozytorów, obejmuje trzy stulecia opery w języku włoskim, francuskim i niemieckim, a także utwory głównego nurtu obok rarytasów i odkryć takich jak Ariodant Étienne'a Méhula z 1799 roku.
Michael Spyres zyskał sławę jako wieloaspektowy tenor, ale "baritenor" to termin, którego używa do opisania swojego głosu, który równoważy wspaniałe wysokie tony z solidnym dolnym rejestrem. "Zaczynając jako baryton, spędziłem 10 lat zmieniając się w tenora. Głosy takie jak moje istniały odkąd istnieje opera, a cały program tego albumu łączy technika barytono-tenorowa. Podejmuję szczerą próbę zgłębienia "baritenora" jako zapomnianego wokalnego fenomenu... Dla mnie ten album to coś więcej niż spełnienie marzeń. " Do Spyresa dołączają Orchestre Philharmonique de Strasbourg pod dyrekcją Marko Letonja oraz śpiewacy chóru Opéra du Rhin.
Lista utworów:
1. Wolfgang Amadeus Mozart: Idomeneo K. 366, Act II, scene 3
“Fuor del mar" (Idomeneo)
2. Wolfgang Amadeus Mozart: Le nozze di Figaro, K. 492, Act III, scene 4, No18
“Hai gia vinto la causa?" (Il Conte)
3. Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni, K. 527, Act II
“Deh, vieni al la finestra" (Don Giovanni)
4. Etienne Nicolas Mehul: Ariodant, Act III, scene 2
“Oh, Dieux! Ecoutez ma prière" (Edgard)
5. Gaspare Spontini: la Vestale, Act III
“Qu'ai-je vu! Quels apprets" (Licinius)
6. Gioachino Rossini: Il Barbiere di Siviglia, Act I No2
“Largo al factotum" (Figaro)
7. Gioachino Rossini: Otello, Act I, scene 1
“Ah! si, per voi già sento... . Premio maggior di questo... . Amor, dirada il nembo" (Otello, Jago, chorus)
8. Adolphe Adam: Le postillon de Lonjumeau, Act I
"Mes amis, écoutez l'histoire d'un jeune et galant postillon" (Chapelou, chorus)
9. Gaetano Donizetti: La fille du régiment, Act I
“Ah! Mes amis, quel jour de fête!" (Tonio, Chorus)
10. Giuseppe Verdi: Il Trovatore, Act II
“Tutto e deserto... . . Il balen del suo sorriso" (Il Conte)
11. Ambroise Thomas: Hamlet, Act II
“C'est en croyant revoir... Le vin dissipe la tristesse" (Hamlet, Marcellus, Horatio, Chorus)
12. Jacques Offenbach: Les Contes d'Hoffmann, Act I
“Va! pour Kleinzach" (Hoffmann, Nathanael, Chorus)
13. Richard Wagner: Lohengrin Act III, scene 3
“Aux bords lointains" (Lohengrin)
14. Ruggero Leoncavallo: Pagliacci, Prologue
“Si può? Signore! Signori!" (Tonio)
15. Franz Lehár: Die Lustige Witwe Act I, No. 4
“O Vaterland du machst bei Tag... Da geh ich zu Maxim" (Danilo)
16. Maurice Ravel: L'heure espagnole, M. 52, scene 10
“Voilà, ce que j'appelle une femme charmante" (Ramiro)
17. Carl Orff: Carmina Burana
“Dies nox et omnia"
18. Erich Wolfgang Korngold: Die tote Stadt, Act I
“Gluck, das mir verblieb" (Marietta's lied)