Światowa premiera nagrania opery zapomnianego neapolitańskiego mistrza.
Max Emanuel Cencic zebrała wokół siebie oszałamiający zespół najwyższej klasy kontartenorów, tenorów oraz orkiestrę, która z zachwytem włączyła się do projektu.
To opera, która przemówi do wszystkich miłośników nieznanych bohaterów muzyki barokowej.
Podobnie jak na albumie „Five Countertenors”, mamy tu do czynienia z niezwykłym światem kontratenorów. Dla wielu pokoleń Leonardo Vinci był jednym z wielu zapomnianych kompozytorów barokowych: to nagranie ukazuje nam zapomnianego geniusza włoskiej opery i tajemniczy, wyłącznie męski świat estrady Rzymu w XVIII wieku.
Opera Vinciego, której libretto jest dziełem Metastasia, została wystawiona w Rzymie w 1728 w obsadzie wyłącznie męskiej (udział kobiet w operze był zabroniony): kontratenorzy wykonują tu trzy bohaterskie role męskie, a także role kobiece.
Obok Cencica (w roli Arbace) występują tu tak wspaniali kontratenorzy jak Franco Fagioli (w roli Cesara), Valer Sabadus (w roli Marzii), Martin Mitterutzner (w roli Fulvia) oraz Vince Yi (w roli Emilii). Tenor Juan Sancho gra rolę tytułową (Katona), sztuka opowiada o obronie Juliusa Cezara przez republikańskie siły dowodzone przez Marcusa Portiusa Katona w 46 roku p. n. e. , a dyryguje mistrz w dziedzinie nagrań muzyki barokowej Riccardo Minasi.
„Potomni nie okazali się łaskawi dla neapolitańskiego mistrza, chociaż jego dzieła były wysoko cenione przez współczesnych, m. in. przez Vivaldiego czy Haendla. Obecnie rozpoznawalność i reputacja kompozytora zostały znacznie zrehabilitowane przez. . . Maxa Emanuela Cencica”. (Gramophone)
Lista utworów:
CD 1
1-3. Sinfonia
4-23. Act 1
CD 2
1-4. Act 1 (conclusion)
5-18. Act 2
CD 3
1-8. Act 2 (conclusion)
9-20. Act 3
CATONE Juan Sancho
CESARE Franco Fagioli
MARZIA Valer Sabadus
ARBACE Max Emanuel Cencic
EMILIA Vince Yi
FULVIO Martin Mitterrutzner