Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Mark Lutz - Python. Leksykon kieszonkowy. Wydanie IV

Mark Lutz - Python Pocket Reference
Flaga Polska 5 kwietnia 2011, wtorek
Autor: Mark Lutz
Wydawnictwo: Helion
Informatyka

- Jakie możliwości kryją standardowe moduły biblioteczne?
- Jak wykonywać operacje na plikach?
- Jak stworzyć graficzny interfejs użytkownika?

Python to wyjątkowo praktyczny język programowania, idealnie nadający się do szybkiego rozwiązywania niecodziennych problemów, z którymi często borykają się koderzy. Nie wymusza on stosowania jednego stylu programowania, co pozwala na dużo większą elastyczność w trakcie pisania kodu. Umożliwia programowanie obiektowe, strukturalne i funkcyjne, a ponadto udostępnia zaawansowane mechanizmy zarządzania pamięcią, zapewnia dynamiczne sprawdzanie typów oraz czytelną składnię. Te wszystkie zalety powodują, że Python ma grupę swoich wiernych fanów.

Niniejsza książka należy do popularnej serii "Leksykon kieszonkowy", dzięki której zawsze i wszędzie możesz przypomnieć sobie wybrane zagadnienia, związane z różną tematyką. Pozycja, którą właśnie trzymasz w rękach, została poświęcona językowi Python. W trakcie jej lektury zapoznasz się z takimi zagadnieniami, jak sterowanie przepływem programu, wykorzystanie pętli, list, słowników oraz operacje na plikach. Ponadto w każdej chwili będziesz mógł sprawdzić składnię oraz sposoby wykorzystania funkcji i wyjątków wbudowanych. Książka stanowi znakomite kompendium wiedzy na temat języka Python. Sprawdzi się ona w rękach początkującego użytkownika - jako przewodnik, a w rękach zaawansowanego programisty - jako pomocnik.

- Wbudowane typy i operatory
- Działania na liczbach
- Operacje na łańcuchach znaków
- Wykorzystanie Unicode w Pythonie
- Obsługa list oraz słowników
- Operacje na zbiorach i plikach
- Sterowanie przepływem programu
- Konwersja typów
- Obsługa wyjątków
- Wykorzystanie przestrzeni nazw
- Zasięgi zmiennych
- Przeciążanie operatorów
- Standardowe moduły biblioteczne
- Zastosowanie wyrażeń regularnych
- Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika