Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (πes). Obaj dali się wessać i z wnętrza komputera (sieci komputerowej) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też gier, internetu itd. "Bo jak się jest w środku komputera – wie się o nim wszystko".
Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do bardzo popularnego Minecrafta, jak i wielu gier mobilnych, które wykorzystują modną teraz "kanciastą" oprawę. Jednocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bitowych komputerów, z którymi sentymentalnie związane jest całe pokolenie 30/40-letnich tatusiów oraz 50/60-letnich dziadków. Zarówno forma graficzna, jak i sposób narracji są na tyle uniwersalne, że z pewnością urzekną nie tylko sześciolatków, ale i dorosłych czytelników tej książki.
Dzięki niezwykle lekkiej, ale bardzo rzetelnej, jeśli chodzi o wiedzę, i fachowo skonsultowanej opowieści "Szalona historia komputerów" może być też wykorzystywana w różnorodnych działaniach edukacyjnych, m. in. w szkole.
Uwaga! Książka zawiera wiele "ukrytych" dodatków multimedialnych (wpisanie kodów z książki na www. docent5procent. pl będzie powodowało otworzenie filmów youtube i stron www).
"Równie fascynująca dla dziadka, jak dla wnuka!"
Dorota Koman