Emmanuelle Haïm - francuska klawesynistka i dyrygentka specjalizująca się w wykonaniach muzyki dawnej, „posiadająca instynkt utrzymywania kluczowej równowagi między energią a elokwencją” (New York Times), kieruje orkiestrą i śpiewakami swojego zespołu Le Concert d'Astrée w utworach trzech francuskich kompozytorów XVIII wieku: Rameau, Campra i Mondonville.
Repertuar ilustrujący przejście od smutku do radości i od ciemności do światła, został zarejestrowany we wspaniałej Chapelle Royale pałacu w Wersalu. Kiedy Haïm, Le Concert d'Astrée i soliści występujący na tym nagraniu wykonali wszystkie trzy utwory w Dijon, gdzie urodził się Rameau, recenzent Forum Opéra zauważył, że dyrygowanie Haïm „wyróżniało się zarówno wigorem, jak i poezją” a koncert należał do tych, z którego „wychodzi się z głębokim poczuciem szczęścia”.
Tracklista:
André Campra
Messe de requiem
1. I. Introït. Requiem (choir · taille · trio · choir)
2. II. Kyrie eleison (haut-contre · basse-taille · choir)
3. III. Graduel (haut-contre · choir · basse-taille · choir)
4. IV. a. Offertoire (trio) : « Domine Jesu Christe »
5. IV. b. Offertoire « Sed signifer sanctus Michael » (taille · choir with soloists)
Hostias et preces tibi Domine (basse-taille · choir with soloists) offertoire tracké en 2
6. V. Sanctus (duo · choir · basse-taille · choir with soloists)
7. VI. Agnus Dei (taille · choir · haut-contre · choir)
8. VII. Communion (basse-taille · choir · duo · choir)
CD 2 :
Jean-Philippe Rameau
In convertendo dominus
1. I. “In convertendo” (haut-contre)
2. II. « Tunc repletum est » (choir)
3. III. « Magnificavit Dominus » (duo)
4. IV. « Converte, Domine » (basse-taille)
5. V. « Laudate nomen Dei » (dessus · choir)
6. VI. « Qui seminant » (trio)
7. VII. « Euntes ibant et flebant » (choir) (doux et plaintif)
Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville
In exitu Israël - Psalm 114 (113)
8. In exitu Israel (instrumental): I a Introduction
9. In exitu Israel (choir): I b: “In exitu Israel” (choir)
10. In exitu Israel: II. « Mare vidit » (choir)
11. In exitu Israel: III. “Jordanis conversus est retrorsum » (choir)
12. In exitu Israel : IV. “Montes exultaverunt ut arietes” (haute-contre) (beau Solo contre-ténor)
13. In exitu Israel : V. « Quid est tibi, mare, quod fugisti ? » (Choir)
14. In exitu Israel : VI. « A facie Domini » (basse-taille · choir)
15. In exitu Israel : VII. « Qui timent Dominum” (dessus)
16. In exitu Israel : VIII. « Non mortui Iaudabunt te, Domine » (choir)