Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Krzysztof Zięba - Przedsiębiorczość

Flaga Polska 20 czerwca 2016, poniedziałek
Autor: Krzysztof Zięba
Wydawnictwo: CeDeWu
Biznes i Marketing

Książka ta jest pierwszą w Polsce, skierowaną do szerokiego grona odbiorców publikacją poświęconą przedsiębiorczości. Przedsiębiorcę definiuje się jako kogoś, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakładania własnej, jeszcze nienarodzonej firmy. Ich liczba w Polsce jest szacowana na około milion osób.
Publikacja przedstawia problematykę przedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i przedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm.
W kolejnych rozdziałach zaprezentowano:
stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością w trzech głównych ujęciach: ekonomicznym, psychologicznym oraz socjologiczno-kulturowym,
analizę związku między poziomem przedsiębiorczości i jej rozwojem a wzrostem gospodarczym kraju,
pojęcie okazji przedsiębiorczą jako czynnika, który uruchamia procesy założycielskie nowych firm,
analizę procesów założycielskich i czynników, które wpływają na ich powodzenie,
omówienie koncepcji przedsiębiorczości i jej znaczenia dla rozwoju badań nad przedsiębiorczością właściwą,
przegląd czynników, które prowadzą do podjęcia działań zmierzających do założenia własnej firmy wraz z autorskim, czynnikowo-wynikowym modelem przedsiębiorczości,
wyniki pierwszych w Polsce, szeroko zakrojonych badań empirycznych nad determinantami przedsiębiorczości.