Przesterowane gitary, organy Hammonda, elektronicznie przetworzony flet i niezwykła inwencja plejady muzyków pod kierownictwem Krzysztofa Sadowskiego. Pierwszy raz na CD!
Gdyby niemiecki krautrock powstał w Polsce, Grupa Organowa Krzysztofa Sadowskiego mogłaby być jego czołowym przedstawicielem. Wcześniej zręcznie swingowali i opowiadali o kosmosie, by wreszcie nagrań jedną z najpiękniejszych płyt z pogranicza jazzu i rocka.
„Three Thousand Points” (podobnie jak poprzedni album grupy, „Na kosmodromie”) to przede wszystkim tytułowa suita, w której przesterowana gitara basowa i drapieżne organy Hammonda zderzają się z bałkańskimi improwizacjami saksofonu i elektronicznie modyfikowanym fletem. Znalazło się też na płycie miejsce dla adaptacji jazzowego standardu („Sorcery” Chicka Corei) i klasyki impresjonizmu („Syrinx” Claude'a Debussy'ego). Różnorodność propozycji, zręcznie spajana przez klawiszowe popisy lidera, zachwyca i czterdzieści lat po premierze.
Płyta po raz pierwszy ukazuje się na CD, wzbogacona o trzy nagrania radiowe z tego samego okresu – m. in. pierwotną wersję tytułowego tematu. W książeczce obszerny tekst Jarosława Sawica (z nowymi wypowiedziami Krzysztofa Sadowskiego) i mało znane zdjęcia.
Skład:
Krzysztof Sadowski – organy Hammonda, piano Fendera, ring modulator, instrumenty perkusyjne
Liliana Urbańska – flet, śpiew, instrumenty perkusyjne
Wojciech Bruślik – gitara basowa
Veselin Nikolov – saksofon sopranowy (1)
Tomasz Szukalski – saksofon sopranowy i tenorowy (2-4)
Winicjusz Chróst – gitara elektryczna, gitara akustyczna (2-4)
Zbigniew Kitliński – perkusja (1)
Wojciech Morawski – perkusja (2-4)
Andrzej Zieliński – kongi (1)
Bożena Bruszewska – kongi, instrumenty perkusyjne (2-4)
Lista utworów:
1. Suita „Trzy tysiące”
2. Sorcery
3. Ten nasz zwyczajny świat (cz. I i III)
4. Syrinx
Bonus tracks:
5. Trzy tysiące (wersja radiowa)
6. Ten nasz zwyczajny świat (cz. III, wersja radiowa)
7. Oleo (wersja radiowa)