Tempo zmian, których doświadczamy obecnie jest niezwykłe i niewątpliwie dotąd niespotykane. Ich siłą napędową są w największym stopniu nowe technologie. Źródłem przełomu stał się rzecz jasna Internet. Przeobraził on z jednej strony tradycyjne modele komunikowania się oraz źródła dostępu do informacji, z drugiej - dostarczył wielu narzędzi służących konsumentom i dostawcom dóbr. Obie strony mają na siebie niebagatelny wpływ, przenikają się, dostarczają nowej jakości na różnych płaszczyznach, jak relacje marki z klientem, dystrybucja produktu i dostarczanie usług, komunikowanie oferty, dostęp do wiedzy o otoczeniu biznesowym, zarządzanie produktem czy konieczność poszukiwania innowacji, które nadążą za potrzebami klientów.
Krzysztof Ratnicyn podpowiada w jaki sposób biznes może efektywnie wykorzystać nowe technologie. Przekonuje także, że równie dobrze jak wielkie korporacje, może robić to sektor małych i średnich firm oraz mikroprzedsiębiorstwa. Co więcej, że wiele technologicznych rozwiązań znosi niektóre z barier, które do niedawna małym firmom nie dawały szans w konfrontacji z gigantami rynku. Celem tej książki jest zainspirowanie przedsiębiorców, liderów i menedżerów do sięgnięcia po szereg technologicznych rozwiązań, do przyjęcia postaw zarządczych, które sprzyjają innowacji i dają źródło przewagi.
W książce zaprezentowano także szereg rozwiązań i narzędzi oraz towarzyszących im trendów, od tych najprostszych (np. mobile czy e-commerce), po najbardziej złożone, jak big data i Internet Rzeczy. Wymiar praktyczny książki to krótkie podsumowania każdego z rozdziałów, które pozwalają lepiej zrozumieć i przeanalizować stawiane tezy, podjąć dyskusję z nimi, wreszcie — zainspirować się do działania.