Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Justyna Bakalarska - Marketing wartości

Flaga Polska 3 listopada 2016, czwartek
Autor: Justyna Bakalarska
Wydawnictwo: Słowa i Myśli
Biznes i Marketing

Czy celem firmy jest tylko i wyłącznie zysk? Czy w firmie pracownik powinien zajmować się wyłącznie pracą i niczym więcej? Czy firmy istnieją tylko po to, by generować przychody i tworzyć kolejne produkty, które te przychody generują? Czy dziś na te pytania na pewno można odpowiedzieć tylko: Tak?

Takie myślenie biznesowe, choć nadal funkcjonujące, coraz częściej wypierane jest przez model zarządzania firmą w oparciu o wartości i idee. Dzieje się tak nie tylko na poziomie zewnętrznego wizerunku, który wpływa na przychody organizacji, ale także na poziomie wewnętrznym, gdzie wszyscy pracownicy angażując się w działalność firmy zmieniają świat na lepsze. Robią to bo wierzą, że biznes ma do spełnienia ważniejsze zada-nie niż tylko zarabianie pieniędzy, że w biznesie człowiek i jego otoczenie stanowi największą wartość.
Łatwo jest znaleźć firmy, które chwalą się wartościami. Wieszają je w formie manifestów na ścianach i publikują na stronach internetowych. Jakże często jest to tylko iluzja... W swojej książce Justyna Bakalarska prezentuje doświadczenia firm, które nie tylko o tym mówią, ale naprawdę tak działają - w oparciu o nowe modele zarządzania, wrażliwość społeczną i ideę marketingu wartości. Ta książka to solidna dawka wiedzy, w której ukazane są procesy i zmiany społeczne prowadzące do tego nowego oblicza biznesu. Wiedza ta poparta jest inspirującymi przykładami i rozmowami z przedsiębiorcami, którzy w swoim biznesie postawili na wartości. Rozmowy te jasno pokazują, że firmy mogą być organizacjami dzielącymi się z otoczeniem tym, co mają najlepszego i mogą doskonale radzić sobie na rynku.

"Głównym i najważniejszym celem prowadzenia działalności gospodarczej jest tak naprawdę zmiana świata na lepsze, przez dostarczanie produktów i usług, które są pokłosiem obserwacji problemów społecznych. "
Marek Śliboda

"Wystarczy rozejrzeć się wokół i odkryć, co jest najbardziej potrzebne. Trzeba znaleźć coś prostego, co jeste-śmy w stanie zrobić niewielkimi siłami, ale razem z ludźmi, którzy potrzebują pomocy. "
Andrzej Blikle

"Codziennie szukamy inicjatyw, które sprawią że świat będzie stawał się lepszy. Przez to, że angażujemy się w
dane działania do nas też coś wraca, stajemy się lepsi. "
Artur Nowak Gocławski

"Róbmy rzeczy, które zmieniają świat. Każdego dnia zmieniajmy rzeczywistość wokół nas. To jest naprawdę proste. "
Michał Nowak

"Przedsiębiorcy chcą zmieniać świat. No to zachęcam: zmieniajmy go! Bo zmienianie świata nie polega tylko na tym, że trzeba od razu wysłać rakietę na orbitę. Każde nawet najmniejsze działanie, które ma na celu zmianę na lepsze czy pomoc innym jest dobre i wartościowe. "
Szymon Kosiński

"Założenie, że człowiek jest ważniejszy niż jakikolwiek inny sens istnienia organizacji niesie z sobą daleko idą-ce konsekwencje w praktyce zarządzania. "
Antoni Wojtulewicz

"Liczymy na to, że swoimi działaniami będziemy wywierać realny nacisk, na tych którzy działają wg innej logi-ki. "
Beata Charycka