Trzeci album z utworami Katarzyny Brochockiej wydany przez wytwórnię CD Accord zawiera premierowe nagrania wybranych dzieł powstałych w latach 2008-2023. Na płycie znalazły się zarówno kompozycje sakralne, jak i świeckie, solowe oraz kameralne, zaliczające się do liryki wokalnej, muzyki ilustracyjnej lub absolutnej. Tak zróżnicowany repertuar, stanowiący zaledwie część obszernego oeuvre Brochockiej, pozwala poznać autorkę jako artystkę dojrzałą i wszechstronną, posiadającą w pełni ukształtowany warsztat, posługującą się oryginalnym językiem muzycznym oraz swobodnie operującą rozmaitymi formami i konwencjami. Wątkiem przewodnim albumu jest motyw niespokojnego serca. Muzyka stanowi artystyczną reinterpretację tego symbolu, w odniesieniu tak do starożytnej tradycji religijnej jak i nowożytnej świeckiej poezji. Wśród utworów zarejestrowanych na płycie „Brochocka: Unquiet Heart” dominują dzieła o konotacjach biblijnych, co, zwłaszcza w ostatnich latach, stanowi istotny aspekt dorobku polskiej kompozytorki, której twórczość zyskuje coraz większe uznanie.
Płyta zawiera: dwa Psalmy na głos basowy i kontrabas, Kwintet smyczkowy, Chamber Music - pieśni do wierszy Jamesa Joyce’a na mezzo-sopran, harfę i kontrabas, Pieśni Cierpiącego Sługi na fortepian oraz Soliloquia na kontrabas solo. Artyści biorący udział w nagraniu albumu to: Judit Rajk (kontralt), Tomasz Raff (bas), Agnieszka Przemyk-Bryła (fortepian), Karol Kowal (kontrabas), Klara Wośkowiak (harfa), Maria Machowska (skrzypce), Stanisław Podemski (skrzypce), Agnieszka Podłucka (altówka), Aleksandra Ohar-Sprawka (wiolonczela).
Program:
Katarzyna Brochocka (*1982)
[1] Psalm 16 na głos basowy i kontrabas (2018) 6’50
Kwintet smyczkowy (2009) [15’44]
[2] Lento. Molto legato (attacca) 5’44
[3] Doppio movimento. Espressivo (attacca) 4’23
[4] Presto 5’36
Chamber Music – Trzy pieśni do wybranych wierszy z tomu Chamber Music
Jamesa Joyce’a na mezzosopran, harfę i kontrabas (2008) [9’35]
[5] Because your voice was at my side (XVII) 2’58
[6] Gentle lady, do not sing (XXVIII) 2’09
[7] Sleep now (XXXIV) 4’27
Pieśni Cierpiącego Sługi na fortepian solo (2023) [15’08]
[8] Iz 42,1–7 3’34
[9] Iz 49,1–7 2’58
[10] Iz 50,4–9 2’41
[11] Iz 52,13–53,12 5’53
Soliloquia na kontrabas solo (2022) [20‘04]
[12] Mt 14,22–33 4‘02
[13] Mk 5,21–33 4’02
[14] Łk 8,26–33 2’30
[15] J 20,11–16 5’10
[16] Ap 14,1–12 4’19
[17] Psalm 131 na głos basowy i kontrabas (2018) 2’27
czas całkowity: 70’04