Albumu z pogranicza musicalu i słuchowiska utrzymanych w formie pastiszu – w warstwie tekstowej, jak i muzycznej.
Głównym założeniem „Kopyt zła” była próba przygotowania albumu z pogranicza musicalu i słuchowiska utrzymanych w formie pastiszu - zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Eksperymentalna i różnorodna stylistycznie muzyka podkreślają żartobliwy, nie do końca poważny charakter wydawnictwa. Paweł Cieślak, mieszając muzyczne gatunki, stworzył kolaż melodii różnorodnych i absorbujących - pop przeplata się z techno, elektroniczne dźwięki syntezatora midi współgrają z rozstrojonym brzmieniem pianina. W przypadku samej treści „Kopyt zła” istotną rolę odgrywa warstwa tekstowa. Joanna Szumacher, tworząc słuchowisko i przedstawiając historię Ferdynanda i jego konia, oparła treść na noweli Edgara Allana Poego „Metzengerstein”. Styl narracji, jednostajny, spokojny, trzymający się z dystansem do wydarzeń w opowieści, oddaje również głos koniowi, by ten przedstawił swoje uczucia, emocje i własny punkt widzenia.
Lista utworów:
1. Prolog I
2. Pierwsza pieśń konia
3. Prolog II
4. Interludium I
5. Skąd ten koń? spalić sąsiada!
6. Interludium II
7. Taniec Fryderyka
8. Stało się. . .
9. Fryderyk i obraz I
10. Druga pieśń konia
11. Fryderyk i obraz II
12. Techno techno!
13. Sen, śniadanie, obiad i poznanie
14. Ostatnia pieśń konia
15. Epilog – do krawędzi czasu