Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Jeffrey K. Liker, James K.Y. Kuo - Droga Toyoty do ciągłego doskonalenia

Flaga Polska 25 października 2013, piątek
Autor: Jeffrey K. Liker, James K.Y. Kuo
Wydawnictwo: MT Biznes
Biznes i Marketing

Oto podstawy niezbędne do stworzenia wizji ciągłego doskonalenia dopasowanego do twojego przedsiębiorstwa, a następnie przekształcenia owej wizji w mierzalną rzeczywistość. W czasie nagłośnionej akcji serwisowej Toyoty w latach 2009 i 2010 legendarna już reputacja producenta samochodów, słynącego od 60 lat z operacyjnej doskonałości, została wzięta pod lupę. Eksperci zastanawiali się na forum publicznym, czy jakość produktów Toyoty faktycznie tak drastycznie spadła, a zjadliwi krytycy prorokowali koniec firmy w jej obecnym kształcie. Wyniki rządowego dochodzenia w dużym stopniu zwolniły Toyotę z odpowiedzialności za wady i wypadki, a ta szybko stanęła na nogi. Tym niemniej faktem jest, że popełniono błędy, co pokazało, że Toyota musi się doskonalić. W swoim bestsellerze Droga Toyoty Jeffrey Liker przedstawił fundamentalne zasady, dzięki którym Toyota osiąga wyniki, jakich inne firmy na całym świecie mogą jej tylko pozazdrościć. W tej publikacji J. Liker wraz z byłym inżynierem produkcyjnym Toyoty Jamesem Franzem tłumaczą sposób myślenia, który leży u podstaw ciągłego doskonalenia. Wyjaśniają również, dlaczego konieczne jest zdyscyplinowanie w doskonaleniu procesów w każdej części organizacji. J. Liker i J. Franz prezentują najczęstsze błędy w sposobie myślenia, przez które osiągane rezultaty są bardzo ograniczone. Wyjawiają również, w jaki sposób Toyota osiąga swój dwuaspektowy cel, którym jest doskonalenie wyników i rozwój ludzi, dzięki postępowaniu zgodnie z cyklem PDCA W. Edwardsa Deminga. Na podstawie szczegółowych studiów przypadku z różnych branż dowiesz się, jak:- dowiedzieć się, dlaczego twoje procesy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów,- zbudować trwałe i szczupłe procesy o dobrze zdefiniowanym celu,- stworzyć system, który sam będzie wyciągać problemy na światło dzienne,- nauczyć każdego lidera i członka zespołu na każdym poziomie organizacyjnym sztuki postępowania zgodnie z cyklem PDCA, aby udoskonalać procesy.