Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.
Wersja mobilna [przełącz]

Jaron Lanier - Dziesięć powodów, dla których powinieneś natychmiast usunąć swoje konta z mediów społecznościowych

Flaga Polska 19 października 2021, wtorek
Autor: Jaron Lanier
Wydawnictwo: Onepress
Biznes i Marketing

Masz smartfona? Żyjesz w klatce. Jesteś pod ciągłą obserwacją. Każdy Twój ruch jest śledzony, oceniany i analizowany. Bez przerwy otrzymujesz spreparowany materiał. Krok po kroku jesteś sterowany przez algorytmy inżynierów, których nie znasz, i popychany do działań, których cele są Ci niewiadome. Powoli stajesz się tresowanym zwierzątkiem, zdalnie kontrolowanym przez wielkie korporacje. I nie masz pojęcia, kto i w jaki sposób wykorzysta zdobytą w ten sposób władzę. Brzmi to okropnie? Jest jeszcze gorzej: to wszystko dzieje się za Twoją zgodą!
Dzięki tej książce odkryjesz, jak bardzo niebezpieczne są media społecznościowe i dlaczego, aby móc zarabiać pieniądze, muszą działać na szkodę społeczeństwa. Dowiesz się, jak wywoływane są uzależnienia, przez które ludzie wariują. Stopniowo tracą też swoją indywidualność. Anonimowość w środowisku sieci z kolei wyciąga z nich i wzmacnia najgorsze cechy.
W książce opisano mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi. Z potęgi tych mechanizmów na ogół nie zdajemy sobie sprawy. Dopiero uświadomienie sobie, co za nimi stoi, jak konkretnie działają i jakie będą ich możliwe konsekwencje dla naszej cywilizacji, pozwoli na przemyślenie decyzji o usunięciu kont z mediów społecznościowych - niektórych lub wszystkich. Ostatnie słowo jeszcze należy do Ciebie.
Dowiedz się, jak media społecznościowe:
odbierają wolną wolę, duszę i zdolność empatii
brutalnie ingerują w życie użytkowników
niezauważalnie kierują ludźmi i wzmacniają podłe skłonności
podkopują prawdę i unieszczęśliwiają ludzi
prawiają, że wszystko staje się fałszywe
O autorze
Jaron Lanierto naukowiec, muzyk i pisarz, najlepiej znany ze swojej pracy nad rzeczywistością wirtualną i swoich działań na rzecz humanizmu i zrównoważonej ekonomii w kontekście świata cyfrowego. W latach osiemdziesiątych XX wieku, jego firma VPL Research stworzyła pierwsze komercyjne produkty VR i wprowadziła awatary, wieloosobowe doświadczenia w świecie wirtualnym oraz rozwiązania poprzedzające powstanie dużych aplikacji VR takich jak symulacje operacji wykorzystywane przez chirurgów. Jego książkiWho Owns the Future?iYou Are Not a Gadgetbyły międzynarodowymi bestsellerami, aDawn of the New Everythingzostała uznana w roku 2017 najlepszą książką przezWall Street Journal, EconomistiVox.