Płyta jest częścią „Itzhak Perlman: The Complete Warner Recordings”.
Po niemal dekadzie, teraz prowadząc orkiestrę od pulpitu, Perlman nagrał ponownie koncert Bacha na obój i skrzypce oraz koncert skrzypcowy d-moll BWV 1052, dopełniając album koncertem, będącym transkrypcją oryginalnie przeznaczonego na klawesyn koncertu g-moll BWV 1056R.
Porywający, dowcipny, energetyzujący... o Itzhaku Perlmanie słyszał niemal każdy. Ten legendarny artysta jest bez wątpienia jednym z najwybitniejszych skrzypków naszych czasów. Jego niezwykle bogaty repertuar, obejmuje zarówno „żelazne” pozycje skrzypcowe, jak i rzadko wykonywane dzieła klasyczne, ale też jazz, muzykę klezmerską, a nawet muzykę filmową. Trudno opisać wkład Perlmana w historię wiolinistyki, co więcej fantastyczny charakter, błyskotliwe poczucie humoru i charyzma, czynią zeń fascynującą osobowość o bardzo wyrazistych rysach zarówno z artystycznego, jak i czysto ludzkiego punktu widzenia.
Itzhak Perlman: The Complete Warner Recording
Seria wydawnicza przygotowana przez Warner Classics dla uczczenia 70. urodzin najwybitniejszego skrzypka naszych czasów – Itzhaka Perlmana – zawierająca 59 albumów, prezentujących wszystkie nagrania, jakich słynny wirtuoz dokonał dla EMI Classics i Teldec (w tym także niektóre dotąd niepublikowane). Nagrania dostępne są w postaciu ekskluzywnego boxu (Deluxe Edition), ale także, jako osobne płyty, a także w postaci wyselekcjonowanych kompilacji i wydawnict winylowych. Seria ukazuje każdy aspekt sztuki Perlmana, w tym koncerty – zarówno te należące do „żelaznego” repertuaru skrzypcowego, jak i dzieła rzadziej wykonywane, w tym również kompozycje zamówione przez Perlmana u żyjących twórców – inne dzieła przeznaczone na skrzypce i orkiestrę, muzykę kameralną, recitale, a nawet repertuar crossover (w tym jazz, ragtime i muzykę klezmerską). W kolekcji znajdziemy nawet płytę, która prezentuje Perlmana, jako narratora, a nawet (krótko) śpiewaka operowego. Nagrania ukazują legendarnego skrzypka we współpracy z innymi wybitnymi muzykami, takimi jak: Martha Argerich, Vladimir Ashkenazy, Daniel Barenboim, Plácido Domingo, Carlo Maria Giulini, Bernard Haitink, Lynn Harrell, Yo-Yo Ma, Zubin Mehta, Seiji Ozawa, André Previn czy Pinchas Zukerman. Wszystkie 59 albumów zostanie także wydanych, jako autonomiczne płyty. Nagrania pochodzące z czasów analogowych zostały z wielką dbałością i wyczuciem zremasterowane, w jakości 24-bit/96kHz w Abbey Road Studios. Wydawnictwa pozostają wierne oryginalnym albumom (zarówno wydawanym, jako LP jak i CD): zachowano ich repertuar i oryginalną szatę graficzną. Nowe komentarze napisał jeden z najbardziej znanych francuskich ekspertów w dziedzinie wiolinistyki, Jean-Michel Molkhou. Tak jak w przypadku wspaniałego wydawnictwa Callas Remastered, box „Itzhak Perlman — The Complete Warner Recordings” zawiera pięknie wydaną, bogato ilustrowaną książeczkę w twardej oprawie (96 stron). Znajdziemy w niej nowy wywiad z Itzhakiem Perlmanem (przeprowadzony przez Jeana- Michela Molkhou'a), esej poświęcony życiu artysty, jego karierze oraz osobistym hołdom składanym wielu znakomitym muzykom, w tym: Vladimirowi Ashkenazy'emu, Danielowi Barenboimowi, Renaudowi Capuçonowi, Ivry'emu Gitlisowi, Gidonowi Kremerowi, Yo-Yo Ma, Vadimowi Repinowi oraz Maximowi Vengerovowi. W albumie znalazły się także liczne fotografie, z których wiele pochodzi z prywatnych zbiorów i nie było nigdy wcześniej publikowanych.
Lista utworów:
1. Bach: Violin Concerto in D Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1052): I. Allegro
2. Bach: Violin Concerto in D Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1052): II. Adadio
3. Bach: Violin Concerto in D Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1052): III. Allegro
4. Bach: Concerto for Violin and Oboe in C Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1060): I. Allegro
5. Bach: Concerto for Violin and Oboe in C Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1060): II. Adagio
6. Bach: Concerto for Violin and Oboe in C Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1060): III. Allegro 7 Bach: Violin Concerto in G Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1056): I. [Allegro]
8. Bach: Violin Concerto in G Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1056): II. Largo
9. Bach: Violin Concerto in G Minor (after Harpsichord Concerto, BWV 1056): III. Presto