Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Howard Schultz - Starbucks

Flaga Polska 14 marca 2012, środa
Autor: Howard Schultz
Wydawnictwo: Znak
Biznes i Marketing

W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknąłwszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych.Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła:„Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso.Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy.Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki”. Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Apple'a, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi. Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso.Efekt?Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach. Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom lodu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie.STARBUCKS to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa”, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.