Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Greg Perry, Dean Miller - Język C. Programowanie dla początkujących

Flaga Polska 22 stycznia 2016, piątek
Autor: Greg Perry, Dean Miller
Wydawnictwo: Helion
Informatyka

Przewodnik dla adeptów programowania!
Język C ujrzał światło dzienne w 1972 roku i pomimo zaawansowanego wieku wciąż jest powszechnie używany. Na rynku istnieje oczywiście wiele innych języków, zazwyczaj łatwiejszych dla programistów, jednak C wciąż nie ma sobie równych w wielu zastosowaniach. Wszędzie tam, gdzie wymagana jest bezpośrednia kontrola nad sprzętem, najwyższa wydajność oraz przewidywalność czasu wykonania, C jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem. Co więcej, jeżeli poznasz ten język, nauka kolejnych nie będzie stanowiła dla Ciebie żadnego problemu!

Dołącz do świata prawdziwych programistów — jeśli przeczytasz tę książkę, zrobisz spory krok w tym kierunku. Znajdziesz tu informacje na temat kluczowych elementów języka C: zmiennych, pętli, instrukcji warunkowych. To podstawowe konstrukcje, które pozwolą Ci napisać Twój pierwszy program. Następnie przejdziesz do poznawania bardziej zaawansowanych zagadnień, takich jak tablice, wskaźniki oraz operacje na plikach. Na sam koniec dowiesz się, jak optymalnie wykorzystać dostępną pamięć, alokować oraz zwalniać miejsce na stercie oraz przechowywać dane w strukturach. Najnowsze wydanie książki zostało wzbogacone i zaktualizowane o informacje na temat nowego standardu C11. Ta książka jest pozycją, która sprawdzi się w rękach każdego adepta programowania.

Oto lista niektórych opisanych zagadnień:
Darmowe narzędzia do programowania w języku C w systemach Windows, OS X i Linux.
Opis poszczególnych części programu w języku C i ich wzajemne powiązania.
Generowanie wyników i wyświetlanie ich na ekranie.
Interakcja programu z użytkownikiem i reagowanie na jego działania.
Przypisywanie zmiennym wartości i wykorzystywanie zmiennych w wyrażeniach.
Sterowanie wykonywaniem programu za pomocą instrukcji warunkowych i operatorów logicznych.
Oszczędzanie czasu i pracy za pomocą pętli i różnych technik programowania.
Tworzenie procedur do wprowadzania danych za pomocą prostych funkcji standardowych.
Przetwarzanie tekstu w postaci łańcuchów.
Przechowywanie informacji w celu ich późniejszego wykorzystania.
Praca z danymi za pomocą tablic, wskaźników i struktur.
Pisanie funkcji w celu ułatwienia pracy nad programem i jego obsługą serwisową.
Wykonywanie obliczeń arytmetycznych.
Optymalne techniki wykorzystania pamięci komputera.
Wykorzystanie dyrektyw preprocesora.