Ten podwójny album, nagrany w Wiedniu i w Rydze w czerwcu 2015 roku, zawiera komplet czterech symfonii kameralnych, skomponowanych przez urodzonego w Polsce kompozytora Mieczysława Weinberga, w ostatniej dekadzie jego życia. Krążek uzupełnia napisany w 1944 roku Kwintet Fortepianowy w przepięknej, nowej, premierowo nagranej aranżacji autorstwa Gidona Kremera i perkusisty Kremeraty - Andreya Pushkareva. Dla polskich melomanów ważną jest także informacja, że w nagraniu tego utworu udział wzięła Yulianna Avdeeva - zwyciężczyni XVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Utwór ten podkreśla wyjątkowe znaczenie i unikalność muzyki Weinberga, który stał się dla Kremera nieograniczonym źródłem inspiracji. Jak mówi łotewski skrzypek i dyrygent: “Żaden inny kompozytor nie miał tak wielkiego wpływu na dobór repertuaru, zarówno mojego solowego, jak i Kremeraty Baltiki”. Dla Kremera, symfonie kameralne są „najbardziej osobistym ze znanych świadectw dotyczących życia kompozytora oraz całego jego pokolenia, czymś w rodzaju pamiętnika opisującego najtragiczniejszy okres XX wieku”. Najnowszy album – drugi w dorobku Kremeraty Baltiki, który zadedykowany został Weinbergowi to, według Kremera, „najważniejsza pozycja w dyskografii jego orkiestry”.
Wydanie albumu zbiega się w czasie z dużą trasą koncertową, która została zorganizowana dla uczczenia 20-tej rocznicy działalności Kremeraty, a także 70-tych urodzin Gidona Kremera. Dołączony do krążka booklet zawiera tekst o życiu i twórczości Weinberga autorstwa jego biografa – Davida Fanninga, a także osobiste wspomnienie kompozytora, o którym opowiada Alexander Raskatov.
Lista utworów:
CD 1
1. Sonate Nr. 3 (op. 126)
2. Allegro con moto
3. Andante
4. Moderato assai
5. Allegretto
6. Lento
7. Allegro moderato
CD 2
1. Concertino (op. 42)
2. Concerto grosso. Grave
3. Pastorale. Lento
4. Canzona. Andantino
5. Burlesque. Allegro molto
6. Inversion. L istesso tempo