Wybierając Movements jako tytuł tego albumu z utworami fortepianowymi, George Li podkreśla zarówno ich strukturę, jak i taneczny duch: 18 części Davidsbündlertänze Schumanna (uzupełnione przez Arabeskę) są następnie zestawione z Valses nobles et sentimentales Ravela oraz muzyką Strawińskiego do baletu Pietruszka. „W tym tanecznym programie są intrygujące i odurzające elementy, które zainspirowały mnie od samego początku podczas jego układania,” mówi urodzony w Bostonie pianista. „Ogólnie rzecz biorąc, uwielbiam efekty kolorów i harmonii w tych utworach, a także ogólne wrażenie ewolucji, a może ciągłej walki, między introwertycznymi a ekstrawertycznymi impulsami… Davidsbündlertänze ucieleśnia pełne spektrum ludzkich emocji – rozpacz, niepokój, smutek, triumf, błogość czy czystą miłość, by wymienić tylko kilka… Kolejnym fascynującym elementem w tym programie są motywy i wątki harmoniczne, które łączą mniejsze utwory w spójną całość. Ostatnio mam wielką obsesję na punkcie nauki, jak splatać muzyczne momenty w jeden wszechogarniający architektoniczny narracyjny łuk. Ten repertuar stawia inne wyzwanie.
1-19 Schumann
1. Arabeske in C major, Op.18
Davidsbündlertanze, Op.6
Heft I
2. No. 1, Lebhaft
3. No. 2, Innig
4. No. 3, Mit Humor
5. No. 4, Ungeduldig
6. No. 5, Einfach
7. No. 6, Sehr rasch
8. No. 7, Nicht schnell
9. No. 8, Frisch
10. No. 9, Lebhaft
Heft II
11. No. 10, Balladenmäßig. Sehr rasch
12. No. 11, Einfach
13. No. 12, Mit Humor
14. No. 13, Wild und lustig
15. No. 14, Zart und singend
16. No. 15, Frisch
17. No. 16, Mit gutem Humor
18. No. 17, Wie aus der Ferne
19. No. 18, Nicht schnell
Ravel
Valses nobles et sentimentales, M. 61
20. No. 1, Modéré
21. No. 2, Assez lent
22. No. 3, Modéré
23. No. 4, Assez animé
24. No. 5, Presque lent
25. No. 6, Vif
26. No. 7, Moins vif
27. No. 8, Épilogue. Lent
Stravinsky
Three Movements from Petrushka
28. I. Russian Dance
29. II. Petrushka’s Dance
30. III. The Shrovetide Fair