Satie i Debussy byli bliskimi przyjaciółmi. Być może dlatego właśnie, że ich muzyka (i osobowości) różniły się od siebie tak znacząco. Satie czerpał wzorce i tytuły słynnych Gymnopedies ze starożytnej Grecji, podczas gdy preludia Debyssy'ego uznawane za jeden z pierwszych przejawów nowoczesnego, XX-wiecznego myślenia o muzyce, odzwierciedlały inspiracje literaturą i siłami natury. Debussy w wydaniu nutowym umieścił je na końcu kompozycji, aby wykonawcy nie sugerowali się nimi za bardzo, jednakże obrazowa siła tych arcydzieł jest tak wielka, że inspiracje twórcy stają się jasne niemal od pierwszych nut kompozycji.
Lista utworów:
Claude Debussy (1862-1918): Preludes, Book 1
1. I. Danseuses de Delphes
2. II. Voiles
3. III. Le vent dans la plaine
4. IV. Les sons et les parfums tournent dans l'air du soir
5. V. Les collines d'Anacapri
6. VI. Des pas sur la neige
7. VII. Ce qu'a vu le vent d'ouest
8. VIII. La fille aux cheveux de lin
9. IX. La sérénade interrompue
10. X. La cathédrale engloutie
11. XI. La danse de Puck
12. XII. Minstrels
Erik Satie (1866-1925): Six Gnossiennes
13. I. No. 1 – Lent
14. II. No. 2 – Avec étonnement
15. III. No. 3 – Lent
16. IV. No. 4
17. V. No. 5
18. VI. No. 6
Erik Satie: Trois Gymnopédies
19. I. No. 1
20. II. No. 2
21. III. No. 3