Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Elina Garanca - Garanca: Revive

Flaga Polska 4 listopada 2016, piątek
Arysta: Elina Garanca
Klasyka

“Revive” - Elīna Garanca w repertuarze od bel canto do wielkich pozycji romantycznych.

Łotewska mezzo-sopranistka, światowej klasy artystka, będąca w szczycie swojej formy zgłębia emocjonalne burze i zrządzenia losu, ukazane w perypetiach operowych postaci. Artystka prezentuje zbiór arii z wielkiego romantycznego repertuaru, uzupełnionych przykuwającymi uwagę cymeliami i prawdziwymi przebojami.

Album “Revive” przedstawia sylwetki silnych kobiet uchwycone w momencie, kiedy ujawniają swoją wrażliwość i słabość. To parada kobiecej siły, honoru, poświęcenia, niebezpiecznych namiętności i obsesji.

“Wszystkie te kobiety opowiadają nam, jak sądzę, o przeżyciach świata wewnętrznego, odnalezieniu się w trudnych chwilach, bez względu na to, jaka jest ich przyczyna: nieszczęśliwa miłość, zdrada, utrata sił, konieczność rozstania się z ukochanymi osobami. W moim codziennym życiu, jestem zmienna: mogę być zazdrosna, mogę się złościć, mogę być zabawna, mogę być smutna. Życie to wielka, kolorowa księga. I kobiety, w które wcielam się w tym albumie należą do tej wielkiej, kolorowej księgi”- Elīna.

Album zawiera muzykę z Don Carlosa Verdiego, Cyganerii Leoncavalla, Hérodiady Masseneta, Rycerskości Wieśniaczej Mascagniego, Henryka VIII Saint-Saënsa, a także ze słynnych fragmentów z Adriany Lecouvreur Cilea, Samsona i Dalili Saint-Saënsa, WertheraMasseneta, Trojanów Berlioza i Borysa Godunowa Musorgskiego i innych.

Tepertuar stawiający przed głosem Eliny wielkie wymagania techniczne ukazuje jego krystaliczną przejrzystość i klarowność znaną z poprzednich nagrań, połączoną z przemyślaną muzykalnością i bardzo osobistą interpretacją, która wyróżnia ją jako artystkę najwyższej klasy, zdolną do wykonywania również bardziej dramatycznych ról.

“Zaczynałam od baroku, Mozarta i repertuaru bel canto, szukałam także bardziej dramatycznych pozycji. Ale nigdy nie śpiewałam Verdiego na scenie, ani nie występowałam w operach werystycznych, ten repertuar jest więc dla mnie zupełnie nowy. Czuję, że nadszedł czas żeby pójść dalej i odnaleźć nową Elinę, to wspaniałe i podniecające wyzwanie. Bardzo jestem szczęśliwa, że mogę to zrobić. Wydaje się, że przyszedł moment na zdobycie nowych szczytów!” – Elina.

Praca z Roberto Abbado i wybitnym zespołem Orquestra de la Comunitat Valenciana pozwoliła Elinie zmierzyć się z dramatycznymi rolami, które niebawem włączy do repertuaru. Dotyczy to zwłaszcza roli Santuzzy z opery Mascagnego i Księżniczki Eboli z Don Carlosa Verdiego. Artystka przygotowuje się do wykonania tych dwóch ważnych ról po raz pierwszy na scenie Opery Paryskiej (Rycerskość wieśniacza na przełomie listopada i grudnia 2016, a Don Carlos w 2017).