Deutsche Harmonia Mundi zaprasza do wysłuchania albumu "Discovery of Passion" w wykonaniu niemieckiej gwiazdy fletu prostego Dorothee Oberlinger. Artystka należy aktualnie do najbardziej znanych przedstawicieli swego instrumentu. Zadebiutowała w 1997 roku zdobywając pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie SRP/Moeck UK w Londynie w Wigmore Hall. Pociągnęło to za sobą liczne zaproszenia na koncerty i festiwale w całej Europie, Ameryce i Azji. Nadeszły zaproszenia do takich sal koncertowych jak Grand Théatre Bordeaux, Teatro Colón Buenos Aires, Grand Théâtre de Genčve, Laeiszhalle Hamburg, KKL Luzern, Tonhalle Zürich, itd. , jak również na festiwale jak Resonanzen w Wiedniu, Festiwal Yehudi Menuhina Festival Gstaad, Festiwal Muzyczny Schleswig Holstein, Festiwal London Lufthansa, Festiwal Muzyczny w Rheingau, Festiwal Beethovena w Warszawie, czy Festiwal Beethovena w Bonn.
W nagraniach do prezentowanego Państwu albumu towarzyszyli jej: skrzypek i kontratenor Dmitry Sinkovsky oraz członkowie Ensamble 1700. Usłyszymy wybór dzieł kompozytorów włoskich przepojonych uczuciami miłości, nienawiści , radości i rozpaczy.
Lista utworów:
Salomone Rossi
1. Sinfonia 11 ›in Eco‹ from »Sinfonie et gagliarde«, Il primo libro, Venice 1607
Dario Castello
2. Sonata Prima ŕ due Soprani from »Sonate concertate in stil moderno per sonar nel organo overo spineta con diversi Instrumenti a 2 & 3 voci«, Libro primo, Venice 1621
Giovanni Bassano
3. Ricercata terza, from »Ricercate passaggi et cadentie, per potersi essercitar nel diminuir terminatamento con ogni sorte d'istrumento: et anco diversi passaggi per la semplice voce«, Venice 1585
solo recorder
Tarquinio Merula
4. Ciaconna from »Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera« op. 12, Venice 1637
recorder, violin & basso continuo
Giovanni Battista Vitali
5. Passa Galli from »Partite diverse sopra diverse Sonate per il Violone«, Bologna
cello & basso continuo
Giovanni Paolo Cima
6. Sonata ŕ 4
recorder, violin, cello & basso continuo
Pietro Paolo Melli
7. Capriccio cromatico from »Libro V per il liuto«
solo lute
Claudio Monteverdi
8. SiĚ dolce eĚ'l tormento from »Quarto scherzo delle ariose vaghezze«, Venice 1624
Francesco Rognoni
9. »Io son ferito« (Diminutions of Palestrina's secular motet (1561)) from »Selva de varii passagi secondo l'uso moderno per cantare e suonare con ogni sorte di strumenti«, Milan 1620
recorder & basso continuo
Tarquinio Merula
10. La Cattarina from »Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera« op. 12, Venice 1637
recorder, violin & basso continuo
Giovanni Battista Fontana
11. Sonata seconda per Violine o Cornetto, Fagott, Chitarone, Violoncello und simile altro Istromento,
from »Sonate a 1. 2. 3«, Venice 1641
violin & basso continuo
Claudio Monteverdi
12. E pur'io torno, aria by Ottone (Act I, Scene I) from »L'incoronazione di Poppea«, Venice 1642
13. Hor che'l ciel from »Il ottavo libro de Madrigali-Canti guerrieri et amorosi«, Venice 1638
recorder & basso continuo
Giovanni Spadi
14. Anchor che col partire
solo lute
Girolamo Frescobaldi
15. Canzona detta la Bernardinia
recorder & harpsichord
Michelangelo Rossi
16. Toccata Settima from »Toccate e Corenti d'intavolatura d'organo e cimbalo«, Rome 1657
solo harpsichord
Tarquinio Merula
17. Folle č ben che si crede from »Cutrio precipitato et altri capricii«, Book 2, Op. 13
Marco Uccellini
18. Aria Quinta sopra »La Bergamasca« from »Sonate, arie et correnti a 2. e. 3. per sonare con diversi instromenti«, op. 3, Venice 1646