Brytyjski pianista Django Bates powraca do ECM wraz z jednym ze swoich najbardziej udanych projektów - triem Belovèd, w którego skład wchodzą też szwedzki basista Petter Eldh oraz duński perkusista Peter Bruun.
Wszyscy trzej muzycy to wielcy indywidualiści, którzy konsekwentnie kwestionują konwencję jazzowego tria fortepianowego. Grupa powstała dekadę temu, kiedy Bates wykładał w kopenhaskim Rhythmic Music Conservatory.
Ich współpraca początkowo skupiła się na rekonstrukcjach utworów spopularyzowanych przez Charliego Parkera – artysty, który od lat stanowi niewyczerpane źródło inspiracji zarówno dla Batesa, jak i Eldha. Inspiracja ta znajduje swoje ujście również na albumie, zatytułowanym "The Study Of Touch", gdzie utwór "Passport" został zagrany z należytym szacunkiem, wrażliwością i niekłamaną radością.
Utwór Parkera otoczony jest kompozycjami Batesa. Niektóre z nich, takie jak "Senza Bitterness", "Sadness All The Way Down", czy "We Are Not Lost, We Are Simply Finding Our Way" stały się flagowymi pozycjami w repertuarze Belovèd, stale przekształcanymi przez trio improwizatorów.
"The Study Of Touch" ukazuje pełnię kompozytorskich i aranżerskich umiejętności Django Batesa oraz jego niezwykle swobodny, a zarazem wirtuozerski zmysł do melodii. Treściwy, perkusyjny styl gry Pettera Eldha napędza muzykę, a bogata gra Petera Bruuna nadaje jej niemal obrazowy charakter.
Grupa Belovèd wypracowała swoje własne, łatwo rozpoznawalne brzmienie, co jest nieocenioną wartością na tłocznej scenie triów fortepianowych.
Album "The Study of Touch" został nagrany w Rainbow Studio w czerwcu 2016 roku. Producentem krążka jest Manfred Eicher.
Lista utworów:
1. Sadness All The Way Down
2. Giorgiantics
3. Little Petherick
4. Senza Bitterness
5. We Are Not Lost, We Are Simply Finding Our Way
6. This World
7. The Study Of Touch
8. Passport
9. Slippage Street
10. Peonies As Promised
11. Happiness All The Way Up