W wieku trzydziestu lat Phil jest bezrobotnym graczem, który ledwo wiąże koniec z końcem. Jego jedynym źródłem dochodu jest pisanie tekstów na zlecenie – wtedy, gdy akurat najdzie go wena, żeby dorzucić coś nowego na swojego mało popularnego bloga. Właśnie odeszła od niego żona, zostawiając go bez pieniędzy, celu i... jedzenia w lodówce.
Tego samego dnia, gdy zostaje porzucony, Phil otrzymuje tajemniczy fragment tzw. „mokrego” oprogramowania. Wygląda na to, że w jego mózgu zainstalował się interfejs gry, pozwalający mu widzieć świat oczami gracza RPG.
Gdy odkrywa swoje statystyki w prawdziwym życiu, okazuje się, że są one znacznie poniżej przeciętnej. Z 4 punktami zręczności, 6 siły i 3 wytrzymałości, jego najwyższy poziom umiejętności życiowej to granie w jedną z najbardziej epickich gier RPG wszech czasów.
Na szczęście, statystyki w prawdziwym życiu można podnosić tak samo jak te wirtualne. Ale czy pomoże mu to odzyskać żonę? Czy przestanie być kanapowym leniem? Czy nowa „gra” pomoże mu być w lepszej formie? Albo osiągnąć więcej? Czy umiejętności z gier w końcu się do czegoś przydadzą w rzeczywistości?
I wreszcie – kto w ogóle zainstalował tę tajemniczą grę w jego głowie? I jak ma sobie poradzić z tą nieznaną, ale najwyraźniej wszechpotężną siłą?
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.