Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Craig Richardson - Nauka programowania z Minecraftem

Flaga Polska 25 kwietnia 2016, poniedziałek
Autor: Craig Richardson
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Informatyka

Dla dzieci od 10 lat i ich rodziców
„Blokowe” wprowadzenie do programowania
Pokonaliście pnącza, podróżowaliście do głębokich jaskiń, a może nawet dotarliście na sam Koniec i z powrotem, ale czy kiedyś udało Wam się zmienić miecz w magiczną różdżkę? Zbudowaliście pałac w mgnieniu oka? Zaprojektowaliście własną, zmieniającą kolory podłogę do tańca disco? W książce Nauk programowania z Minecraftem zrobicie to wszystko i jeszcze więcej dzięki sile Pythona, bezpłatnego języka używanego przez miliony zawodowców i początkujących programistów!
Zaczynamy od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe i robiące wrażenie wyniki. Nauczycie się, jak dostosowywać Minecraft, aby tworzyć mini-gry, kopiować całe budynki i zamieniać nieciekawe bloczki w złoto. Nauczycie się także pisać programy, które:
zabiorą was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji,
na pstryknięcie palca tworzą ogromne pomniki, piramidy, lasy i inne rzeczy!
torzą sekretne przejścia, które otwierają się, gdy włączymy ukryty przełącznik,
tworzą straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu,
pokazują dokładnie miejsce, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie bloki,
rzucają urok, aby kaskada kwiatów (lub dynamit, jeśli macie odwagę!) podążała za każdym naszym ruchem,
wyrządzają szkody poprzez podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie.
Nie zależnie od tego, czy jesteś megafanem Minecrafta, czy nowicjuszem, ujrzysz Minecrafta w nowym świetle, ucząc się jednocześnie podstaw programowania. Oczywiście możesz spędzić cały dzień szukając cennych zasobów lub budując ręcznie swoje rezydencje, ale dzięki sile Pythona, to jest już przeszłość!