Na zaburzenia psychiczne opisane w tej książce cierpi co dziesiąta osoba.
Może to być twój szef, kolega z pracy, członek rodziny. Jeśli do tego ma tendencję do wysoko konfliktowych zachowań – UWAŻAJ! Niektórzy problematyczni ludzie nie są jedynie trudni w obejściu – są wręcz niebezpieczni.
Znasz kogoś, kto ma ekstremalne wahania nastrojów? Kogoś, kto we wszystkim węszy spisek lub kto ciągle skłóca ludzi? Kogoś, kto wini innych za swoje problemy?
Gdy wysoko konfliktowa osoba cierpi na jedno z pięciu zaburzeń osobowości – typ borderline, narcystyczny, paranoidalny, antyspołeczny lub histrioniczny – potrafi dawać się ponieść silnym emocjom lub wybuchać gniewem i być agresywna. A gdy już znajdziesz się na jej celowniku, zerwanie relacji może być bardzo trudne.
Istnieją jednak sposoby, by się przed tym uchronić. Wykorzystując metody rozwiązywania konfliktów oparte na empatii, Bill Eddy – prawnik i terapeuta z ogromnym doświadczeniem w prowadzeniu mediacji – nauczy cię, jak:
zauważyć charakterystyczne oznaki pięciu wysoko konfliktowych osobowości, zarówno u innych, jak i u siebie;
radzić sobie w relacjach z wysoko konfliktowymi osobami w pracy i w życiu prywatnym;
bezpiecznie unikać groźnych i stresujących interakcji z wysoko konfliktowymi osobami lub kończyć z nimi relacje.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.