Książka jest obowiązkową lekturą zarówno dla menedżerów zaangażowanych w fuzje i przejęcia, jak i dla konsultantów pomagających skutecznie i w miarę możliwości „bezboleśnie” przeprowadzić te skomplikowane procesy biznesowe. Wielkim atutem książki jest rzetelny przegląd formalno-prawnych uwarunkowań fuzji i przejęć. Jeszcze większym - mnóstwo praktycznych wskazówek odpowiadających – w zwięzły i kompetentny sposób - na pytanie jak zarządzać fuzjami i przejęciami. Jednak zdecydowanie największą zaletą książki jest to, że Autorka poświęciła w niej wiele miejsca „miękkim” aspektom fuzji i przejęć („zarządzaniu emocjami”, komunikowaniu zmian, sposobom przezwyciężania oporów, za które odpowiedzialne są różne kultury organizacyjne, sposobom „oswajania” poczucia niepewności itd.). Fakt, iż owe miękkie, psychologiczne i socjologiczne aspekty fuzji i przejęć zostały potraktowane w książce z najwyższą uwagą czyni tę publikację przedsięwzięciem prekursorskim na polskim rynku wydawniczym.