Po nagraniu X Symfonii i Passacaglii z opery Lady Macbeth w 2015 r. , które zostało przez Sunday Times określone mianem skandalicznego sukcesu, to drugi album stanowiący efekt długofalowej współpracy pomiędzy Boston Symphony Orchestra - “najbardziej kulturalną, amerykańską orkiestrą” (BBC Music Magazine), a jednym z najbardziej ekscytujących młodych dyrygentów naszych czasów: Andris Nelsons jest Dyrektorem Muzycznym Boston Symphony Orchestra, a w jesieni 2015 roku ogłoszono że od sezonu 2017/18 obejmie stanowisko dyrygenta w Gewandhausorchester w Lipsku. Mając te dwa stanowiska i prowadząc pionierskie połączenie tych dwóch uznanych instytucji Andris Nelsons staje się jednym z najbardziej uznanych i innowacyjnych dyrygentów współczesnej międzynarodowej estrady.
Celem tego projektu jest nagranie kompletu symfonii Szostakowicza dla Deutsche Grammophon z zespołem Boston Symphony Orchestra.
To nagranie zapewnia nam cały wachlarz przykładów zmagań Szostakowicza z rzeczywistością historyczną i politycznymi naciskami. Powstała przed II wojną światową eklektyczna, przystępna i popularna V Symfonia, w której kompozytor wydaje się naginać pod presją politycznych nacisków, zapewniła mu chwilową rehabilitację. Piękna ale mroczna, ciemna VIII symfonia, powstała w czasie II wojny, była przyczyną ponownego wypadnięcia kompozytora z łask władzy, a IX symfonia napisana w lekkim, haydnowskim stylu, w miejsce oczekiwanej przez władze triumfalnej apoteozy zwycięstwa nie była wykonywana aż do śmierci Stalina. Wybór z Suity Hamlet, prawdopodobnie najlepszej muzyki filmowej napisanej przez Szostakowicza dopełnia ten 2-płytowy album.