
 29 sierpnia 2013, czwartek
 29 sierpnia 2013, czwartekTowar dobrze podany to towar sprzedany!
Czym jest merchandising? Definicje są bardzo różne i skomplikowane,  jednak najprościej można powiedzieć, że jest to dziedzina marketingu  skupiona na zaprezentowaniu klientowi towaru w taki sposób, by ten go  kupił. Trudno jednoznacznie określić, kiedy narodził się merchandising.  Można jednak pokusić się o stwierdzenie, iż pojawił się w momencie  powstania pierwszych sklepów samoobsługowych. Dlaczego wtedy? Bo od tej  chwili klient może stanąć przed regałem, zastanowić się, czy woli mąkę A  czy B, i wybrać jedną z nich. Dziś, gdy konkurencja między producentami  jest ogromna, a klient wybredny i świadomy własnych potrzeb, odpowiedni  sposób prezentacji towaru może okazać się czynnikiem decydującym o  sukcesie rynkowym firmy. Albo o jej porażce…
Ta książka w sposób kompleksowy wprowadzi Cię w świat merchandisingu.  Lekturę zaczniesz od definicji pojęcia, jego historii oraz trendów  rozwojowych w Polsce i na świecie. Następnie spojrzysz na swój towar  oczami klienta - poznasz mechanizmy psychologiczne decydujące o zakupie  lub odrzuceniu produktu, wnikniesz w serce, duszę i portfel konsumenta.  Uzbrojony w tę wiedzę, nauczysz się w dyskretny sposób namawiać  potencjalnego klienta do zakupu - już przy sklepowej półce! Wreszcie  zrozumiesz, jak „robią to” najlepsi. I najgorsi. Wszak najlepiej uczyć  się od mistrzów oraz na cudzych błędach. Zatem zacznij działać! Sięgnij  po tę książkę. Teraz albo nigdy. Póki jeszcze masz okazję, bo za chwilę  już jej nie dostaniesz!