Jedna z najczęściej omawianych książek szwedzkich w 2017 roku.
Anna jest w szpitalu, wraz z mężem i dopiero co urodzonym synkiem. Atmosfera jest tylko z pozoru sielankowa. Bo Anna nie jest ikoniczną pramatką, tylko niepewną siebie kobietą, która nie odnajduje się w swojej roli, jej samoocena wynika z tego, jak postrzegają ją mężczyźni. W jej życiu chodzi tylko o to, by być potrzebną, pożądaną i dostrzeganą. Anna służy swoim dzieciom, mężowi i starszemu kochankowi. Jej praca zawodowa wymieniona jest tylko mimochodem, nie dowiadujemy się niczego o jej przyjaciołach czy innych bliskich osobach. Nie ma odwagi powiedzieć, czego by chciała, zresztą sama tego nie wie. Wie tylko, że chciałaby, aby w jej życiu zdarzyło się coś nadzwyczajnego, "całkiem odmiennego od prania". Ta tęsknota sprawia, że zostawia za sobą dotychczasową uporządkowaną egzystencję (ze sprzątaczką i wymaglowanymi prześcieradłami) dla mniej uładzonego mężczyzny, intelektualisty, jednak w nowym związku jej rola pozostaje taka sama.
Autorka niczego ani nikogo nie ocenia. Można się zastanawiać, czy jej podejście jest feministyczne, czy też przeciwnie, jest to krytyka postmodernistycznego świata z jego pustką i bezdusznością.
"Sensacyjny debiut powieściowy o kobiecie jako niewolnicy białego mężczyzny. "
Z recenzji, "Expressen"
"Powieść o zasklepieniu w tak zwanej normalności. A jednak mnie sprawiła wielką radość. Nie mogę się doczekać następne książki Agnes Lidbeck. "
Z recenzji, "Dagens Nyheter"
"Błyskotliwa i niesamowita jednocześnie. "
Z recenzji, Anneli Dufva, Sveriges Radio
"Beznamiętność narracji powieściowego debiutu Agnes Lidbeck robi wręcz piorunujące wrażenie. "
Z recenzji, "Aftonbladet"
"Sucha, rzeczowa opowieść o mechanizmach rządzących związkiem miłosnym jest w tej powieści przeplatana refrenem z tęsknych wypadów na peryferie erotyki. "
Z recenzji, "Femina"
"Powieść głęboko smutna i zmysłowa, uniwersalna i oryginalna jednocześnie. "
Z recenzji, "M-magasin"
"Debiutancka powieść o samotności w związku, który jest istnym torem przeszkód, jednocześnie powieść o niskiej samoocenie kobiety i jej poczuciu wyobcowania w roli matki, żony, a w końcu kochanki. "
Z recenzji, Clemens Poellinger, "SvD"