Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

David Mark, Jack Nutting, Jeff LaMarche - Programowanie aplikacji na iPhone 4. Poznaj platformę iOS SDK3 od podstaw

David Mark, Jack Nutting, Jeff LaMarche - Beginning iPhone 4 Development: Exploring the iOS SDK
Flaga Polska 11 grudnia 2011, niedziela
Autor: David Mark, Jack Nutting, Jeff LaMarche
Wydawnictwo: Helion
Informatyka

Rewolucyjne urządzenia - nowatorskie oprogramowanie!

Jak przygotować środowisko pracy?
Jak zaprojektować atrakcyjny interfejs użytkownika?
Jak wykorzystać potencjał ekranów dotykowych i gestów?

iPhone, iPad, iPod Touch - kto nie zna tych urządzeń? Zmieniły one sposób, w jaki korzystamy z telefonii komórkowej, internetu, oraz to, jak słuchamy muzyki. Perfekcyjny interfejs użytkownika oraz nowoczesny, choć elegancki design sprawiły, że urządzenia te podbiły serca ludzi w każdym wieku. Używają ich nastolatkowie oraz stateczni biznesmeni. Dzięki tej popularności ich użytkownicy są łakomym kąskiem dla producentów oprogramowania. Udostępniając atrakcyjną aplikację, błyskawicznie możesz zyskać dziesiątki tysięcy potencjalnych klientów. Na aplikacjach na te urządzenia naprawdę można zarobić konkretne pieniądze!

Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz niuanse tworzenia oprogramowania dla systemu iOS. Na początek poznasz jego charakterystyczne cechy oraz skonfigurujesz swoje środowisko pracy. Jesteś gotowy do nauki? Zaczynamy. Obsługa interakcji, projektowanie interfejsu użytkownika, obsługa wirtualnej klawiatury to tylko niektóre z elementów, które opanujesz na wstępie. Potem z każdym rozdziałem jest coraz ciekawiej! Nauczysz się zarządzać pamięcią, przechowywać dane użytkownika oraz tworzyć zaawansowane obiekty graficzne za pomocą bibliotek Quartz i OpenGL.
Ponadto dowiesz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał ekranów dotykowych, usług geolokalizacyjnych oraz czujników położenia i przyśpieszenia. Na sam koniec zobaczysz, jak tworzyć aplikacje obsługujące wiele języków, tak żeby Twoje dzieło mogło zdobyć popularność na rynku międzynarodowym. Książka ta jest idealną i wymarzoną pozycją dla wszystkich osób tworzących rozwiązania dla platformy spod znaku ugryzionego jabłka. Sprawdzi się ona również wyśmienicie w rękach nowicjusza, dla którego będzie stanowiła przewodnik programisty po systemie iOS.

Cechy charakterystyczne platformy iOS
Obsługa interakcji
Akcje
Uruchamianie aplikacji
Projektowanie i tworzenie interfejsu użytkownika
Automatyczna rotacja i zmiana rozmiaru interfejsu
Korzystanie z wielu widoków
Wykorzystanie paska zakładek
Obsługiwane czcionki
Zastosowanie TableView
Nawigacja w tabelach
Ustawienia aplikacji i użytkownika
Przechowywanie danych
Technologia Grand Central Dispatch
Cykl życia aplikacji
Quartz i OpenGL - rysowanie na ekranie
Obsługa ekranów dotykowych i gestów
Usługi geolokalizacyjne
Wykorzystanie informacji z żyroskopu i akcelerometru
Korzystanie z aparatu
Tworzenie aplikacji wielojęzycznych

Kompendium wiedzy na temat tworzenia oprogramowania dla iOS-a!