Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Maria João Pires - Chopin: Waltzes

Flaga Polska 6 maja 2016, piątek
Arysta: Maria João Pires
Klasyka

Seria Erato Story zapewnia nam retrospektywny przegląd przełomowych nagrań wydawnictwa z lat pomiędzy rokiem 1953, kiedy powstało, a rokiem 2003, gdy zaprzestało działalności na okres 10 lat.

Erato została założona w 1953 r. jako paryska wytwórnia wydawnictw muzycznych Editions Costallat. Jej pierwszym dyrektorem artystycznym był kompozytor Emanuel Chabrier, a pierwszym wydawnictwem było nagranie barokowego utworu, Te Deum Marc-Antoine Charpentier'a, pod dyrekcją Ludwika Martiniego. Nagranie to osiągnęło tak wielki sukces, że legło u podstaw powodzenia Erato.

W ciągu pierwszych trzech dekad, Erato skupiała się głównie na muzyce francuskiej i francuskich artystach. Ściśle związani z wytwórnią byli muzycy tacy jak: trębacz Maurice André, organistka Marie-Claire Alain, flecista Jean-Pierre Rampal, harfistka Lily Laskine i dyrygenci: Jean-François Paillard i Michel Corboz.

W latach 1980-90 Erato zaczęła konkurować z głównymi, międzynarodowymi wytwórniami, współpracując z czołowymi artystami tego okresu. Stała się także liderem nagrań wykonawstwa historycznie poinformowanego, rozpoczynając współpracę z najważniejszymi osobowościami tego nurtu.

Wszystkie prezentowane tu nagrania pochodzą z okresu 1955-95 i są niewątpliwie skarbami w katalogu Erato.

Lista utworów:

1. No. 4 in F major, op. 34 no. 3 “Valse brillante”
2. No. 5 in A flat major, op. 42, “Grande Valse”
3. No. 6 in D flat major, op. 64 no. 1
4. No. 9 in A flat major, op. 69 no. 1
5. No. 7 in C sharp minor, op. 64 no. 2
6. No. 11 in G flat major, op. 70 no. 1
7. No. 10 in B minor, op. 69 no. 2
8. No. 14 in E minor, op. posth.
9. No. 3 in A minor, op. 34 no. 2
10. No. 8 in A flat major, op. 64 no. 3
11. No. 12 in F minor, op. 70 no. 2
12. No. 13 in D flat major, op. 70 no. 3
13. No. 1 in E flat major, op. 18 “Grande Valse brillante”
14. No. 2 in A flat major, op. 34 no. 1 “Valse brillante”