Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Gareth Hardy - Podręcznik projektantów LOGO. Smashing Magazine

Gareth Hardy - Smashing Logo Design: The Art of Creating Visual Identities
Flaga Polska 22 kwietnia 2012, niedziela
Autor: Gareth Hardy
Wydawnictwo: Helion
Informatyka

Stwórz doskonałe logo!

Jak zaprojektować logo?
Jak wybrać kolorystykę znaku graficznego?
Jak uniknąć ślepych zaułków?


Nikomu nie trzeba uświadamiać, jak istotną formą identyfikacji prowadzonej działalności jest logo. Potrafi ono mieć wręcz astronomiczną wartość. W codziennym życiu nietrudno znaleźć liczne przykłady potwierdzające ten fakt. Należy postawić pytanie, jak przygotować dobre logo, które zadomowi się w świadomości klientów i będzie z dnia na dzień zwiększać swoją wartość. Książka ta odpowiada na podstawowe pytanie: jak stworzyć projekt atrakcyjny wizualnie, poprawny technicznie i spełniający oczekiwania zamawiającego.

Natchnie Cię ona dziesiątkami pomysłów na świetny znak firmowy. Na samym początku zdobędziesz solidną wiedzę teoretyczną. Poznasz różne rodzaje znaków graficznych i dowiesz się, na co zwrócić uwagę przy zatrudnianiu projektanta oraz czym tak naprawdę jest logo. W drugiej części szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z projektowaniem logo. Zaznajomisz się dokładnie z tym procesem, określisz harmonogram pracy, grupę docelową oraz budżet. Odkryjesz odpowiednie techniki i zrozumiesz, jakich narzędzi użyć w procesie projektowania logo, jak dobrać odpowiednią kolorystykę oraz zaprezentować projekt klientowi. Na sam koniec obejrzysz udane znaki firmowe, zaprojektowane przez twórców z całego świata. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na dwa rozdziały - jeden poświęcony prawnym aspektom użycia logo, drugi najczęściej popełnianym błędom i sposobom ich unikania. Dzięki tej książce stworzysz wiele fantastycznych znaków graficznych, które zostaną zapamiętane przez klientów!

Rodzaje logo
Detale gwarantujące sukces
Projektowanie logo
Przygotowanie harmonogramu prac
Współpraca z klientem w procesie projektowania
Określenie grupy docelowej
Przygotowanie koncepcji logo
Szukanie inspiracji
Narzędzia wspierające proces projektowania
Dobór fontów i opracowywanie własnych
Eksperymenty z układem
Wybór kolorystyki
Prezentacja projektu
Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich unikania

Twórz niepowtarzalne znaki graficzne!