Informujemy, że serwis ten wykorzystuje pliki Cookie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Evan Burchard - Tworzenie gier internetowych. Receptury

Flaga Polska 23 stycznia 2014, czwartek
Autor: Evan Burchard
Wydawnictwo: Helion
Informatyka

Najlepsze przepisy na gry w przeglądarce!
Popularność języków JavaScript i HTML5 bije wszelkie rekordy. Nikogo to nie dziwi, bo potencjał, jaki drzemie w tych technologiach, jest niewyobrażalny. Efekty, które do tej pory wydawały się nie do osiągnięcia w przeglądarce bez wykorzystania technologii Flash lub apletów Java, teraz można uzyskać bez większego problemu! Dostrzegli to producenci gier i deweloperzy. Zaczęli tworzyć coraz bardziej wymyślne aplikacje i gry, działające w środowisku przeglądarki internetowej. Dołącz do tego grona!

Dzięki tej książce to zadanie będzie zdecydowanie łatwiejsze. Należy ona do cieszącej się dużą popularnością serii „Receptury”. W środku znajdziesz szereg artykułów zaczynających się od postawienia pytania, jak wykonać pewne zadanie. Następnym krokiem jest omówienie odpowiedzi. W trakcie lektury dowiesz się, jak rysować na kanwie, budować interakcję z użytkownikiem czy stylizować stronę. Ciekawa jest już sama organizacja książki - poszczególne rozdziały zawierają receptury, które pozwolą Ci zbudować konkretny rodzaj gry. Wśród nich znajdziesz platformówkę, strzelankę, RPG oraz strategię czasu rzeczywistego (RTS). Ta książka to doskonały podręcznik zarówno dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z tworzeniem własnych gier, jak i dla tych, które już się tym zajmują.

Sprawdź:

jak rysować na kanwie
jak korzystać z masek bitowych
jak wykryć kolizję
jak zbudować niesamowitą strzelankę, platformówkę lub strategię

Odkryj możliwości JavaScriptu i HTML5 w zakresie tworzenia gier!